lördag, november 24, 2007

Inte än...

Idag vaknade jag vid 6 snåret, såg ett gäng stora och små troll som snarkandes låg i en hög bredvid. Norpade åt mig täcket, som brutalt ryckts av mig och vände mig om. Hux flux var klockan 10! Hela trollfamiljen utfodrad utom jag, låg där och väntade på lite frukostservering men tji vad jag bedrog mig. Fick själv pallra mig upp för att fixa en kopp snabbkaffe tillsammans med en rostad smörgås. Allt nedsköljt med ett stort glas apelsinjuice.

Därefter en raggardusch, de grå slitna (och skitiga) jeansen åkte på för att on top krönas av en stor hemstickad gråmelerad tröja i ullgarn. En snodd i håret och Trollmor var redo för dagen. Under tiden hade mellantrollet och trollfar tagit sig till skridskobanan, medan lilltrollet packade och packade och packade för en sleep over. Iväg med den lilla skruttan och så tog jag mig en ego dag i atéljen. Sex hela timmar lyckades försvinna i en blinkning, och tillsammans med den lite blod efter diverse små incidenter.

Det är hur häftigt som helst att jobba med glas, men man ska helst inte vara så slarvig som jag är utan ta bort de däringa vassa bitarna som ställer sig på tvären och som jag sedan dunkar näven i. Men vad då, shit the same. Om 1000 år kanske någon stackars skolklass står på muséet och beundrar (eller hur!) mina alster, medan skolläraren med högtidlig stämma basunerar ut "och det här kan man verifiera att det är ett alster av den vida berömda (eller ökända) Trollmor, då de här röda stänken har visat sig vara droppar av hennes blod". Eller så kanske det inte alls blir så.... de kanske återfinns på en sopstation och morgondagens CSI agenter blir inkallade för att ta reda på vad som egenligen hänt, när en nitisk sopsorterare hittar stora bitar glas med människoblod på.

Vem vet? Inte jag. Däremot vet jag att det blev iaf ett inlägg till... Jag är nog inte mogen för separation riktigt än.

Eller som någon berömd människa sjöng en gång;

"Baby I need your loving, got to have all your loving"

*tror det var the Supremes men jag har ju haft fel förr. Om än inte så ofta. Och då har jag oftast haft rätt ändå... på något sätt.

ps: observera att jag lyckades täcka in både dagens outfit och mitt imundigande av näring, jag kanske ska byta inriktning iaf?

Inga kommentarer: