måndag, november 19, 2007

Ska det vara så?

Jag har en seriös fundering. Egentligen skulle man förflytta semesterperioden till november, för vem i hela helsefyr har arbetslust då? Det är mörkt när man vaknar, mörkt när man går hem och de flesta verkar lida av en enorm tungsinthet. Inklusive undertecknad. Min aktivitetsnivå är nere på noll, vad jag än gör så måste jag göra det en 2-3 ggr för att få det rätt och inspirationen puts väck. Och då är jag ändå på bra humör!

Eller var iaf, tills jag surfade runt och försökte bilda mig en uppfattning om vad som händer i bloggvärlden. Nu ska jag väl förmodligen hålla tyst, eftersom jag har en ganska begränsad koll på bloggosfären men det är helt emot min natur. Att vara tyst.

Jag blev beklämd. Och jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Men det berörde mig i negativ bemärkelse. Det är ju en hel del debatter på gång, ibland om stora saker och andra gånger om inte full så stora saker. Och om dem säger jag inget, men när jag läser kommentarerna.... Det verkar som det finns 2 varianter; antingen är det IQ fiskmås som uttalar sig, med patetiska hejarop à la "fuck them som inte håller med", "va inte så jävla pretto" osv. Och så har vi då "andra sidan" som med ett högtravande språk, många svåra ord och med en otroligt avancerad retorik trycker tillbaka.

Och så ingenting mitt emellan, lite mer vanligt so to speak. För mig blev det en känsla av utanförskap. Inte för att jag kände mig spontant manad att sälla mig till den ena eller andra gruppen. Jag är lite mer tråkig, inte så högtravande men inte heller medvetet slarvig med språket.

Jag hoppas bara inte att det är så samhället ska se ut framledes; antingen är man "slapp, slö och likgiltig" eller så är man "högtravande besserwisser".

Eller så är det jag som lider av ett underskott av hormoner och solljus. Vad vet väl jag, som lyckligt ovetande lallar omkring i min lilla Trollskog? *s*

3 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Tar gärna emot lite mer ledigt i november - trots att jag just haft en vecka... och så inser jag att jag inte deltar i de där bloggdebatterna du refererar till, jag sitter vid min laptop och knattrar och har väl mest roligt själv... kan väl ändå inte vara så fel!

Anonym sa...

Kool blogg. Skulle du möjligen vara intresserad av att tjäna extra pengar på den genom annonsering? Tveka inte att höra av dig eller kolla in vår sida!

Bloggblad sa...

Min bloggtid lägger jag bara på såna bloggar som intresserar mig - men jag har nån gång sett såna där trista där folk skäller på varandra.

Semester i november kräver nästan resor... och att man jobbar sommartid i stället... näe. Jag gillar dessutom den grå tristessen i november.