Även om jag inte alltid håller med om deras svar, så brukar jag alltid ha förståelse för dem. (Utom för Telenor, fast de å andra sidan ger inga svar). Så efter den här semestern skrev jag ett brev. Ett vänligt, men klart ifrågasättande brev där jag redogjorde för händelseförloppet.
Får idag ett mail. Med en ursäkt, vilket alltid är trevligt. Och en kommentar: "Det är givetvis allvarligt för oss att vår personal visade en brist på vänligt och hjälpsamt bemötande ombord, vilket stämmer dåligt med vår syn på hur ni som kunder ska bli bemötta". Det är också bra.
Men sedan blir jag nästan förbannad. Som plåster på såren får jag biobiljetter! Så att jag och familjen "kan hitta en riktigt bra film och få mysa tillsammans i biomörkret".
Jag kanske är krävande, jag kanske är kinkig men jag känner mig inte nöjd! Den här incidenten medförde extrakostnader på några tusenlappar för oss. Och en förlorad semesterdag. Och en relativt jobbig emotionell upplevelse. Några biobiljetter känns inte som ett plåser på såren direkt, det känns mer som ett hån. "hallå, ge käringen några biobiljetter så blir hon tyst". En snabb och smidig lösning för att bli av med problemet.
Nej, jag begär inte en ny resa. Men mer omtanke i kompensationen. Hade det hängt en bukett blommor på dörren från samma avsändare hade jag blivit klart mer positivt inställd. Och det hade inte kostat dem en slant till. Däremot visat på ett mer personligt engagemang och bemötande.
Så vad säger ni; är jag en kinkig käring?
12 kommentarer:
Jajamensan, du är en kinkik kärring med all rätta!
:-)
Buss på dom! :-)
Hej batbut, har inte kommenterat hos dig förr tror jag, men jag har läst din redogörelse av den famösa flygresan. Nu trillade min haka ner och slog i golvet, det här kan väl inte vara sant??? Självklart ska ni ha ersättning för era faktiska extrakostnader PLUS ytterligare en dusör för sveda och värk. Snälla nån, många flygbolag är ju ganska generösa om bagaget inte kommer fram samtidigt som en själv, och det kan väl inte anses vara värre än det här?
När ena dottern och jag åkte till min syster utanför New York för några år sen åkte vi med Air France som är ökända för att slarva bort bagage, och våra väskor kom mycket riktigt ett par dagar senare. Det gjorde i princip inte nåt, vi bodde ju hos syrran och kunde låna det mesta. Det enda vi var oroliga för var att glöggen i bagaget inte skulle komma fram i tid till adventspartyt, men den hann precis. När vi kom hem kunde vi kvittera ut en ersättning på 1500:-.
Kinkig? Pah, det här flygbolaget vet inte hur service stavas! Så här behandlar man inte sina kunder om man vill att de ska komma tillbaka! Jag tycker du ska gå till konsumentombudsmannen, Sverker Olofsson och P1-programmet Plånboken, allra minst!
Jaa, du är en sällsynt bråkig och kinkig käring...*flinar*...men det är precis så man ska vara, så på dem igen...tills det blöööör ;o)
Kinkig kan jag inte påstå, mer som en iller eller ettrig terrier ;p
På dem bara! Du ska inte bli bemött med sådan nonchalans. Basta.
Kunden har alltid rätt! Men å andra sidan har du helt rätt. Alla uppskattar inte biobiljett. Jag skulle bli extra glad om det kom blommor med bud. Stå på dig! ta på dykardräkten....
Nej! "Morskan"
SKRIV TILL TIDNINGEN!
Utnyttja hyenorna till det dom är bra på!
(Känner hur blodtrycket når oanade höjder här...snart flyger väl topplocket av!)
BIOBILJETTER!!!???? Trodde jag läste fel!
Nej det var inte mycket till kompensation.
Jag tycker att du skulle ha antingen ersättning i reda pengar eller presentkort på resor PLUS en fin blombukett.
Biobiljetter skulle jag blivit jättearg över. För jag har 15 km till närmaste bio som tar såna, och det innebär en halvtimme dit + parkeringsavgift + en halvtimme hem... vilket betyder att jag inte utnyttjar såna gratisbiljetter.
Skönt med det eniga stödet! Numera är jag "stolt" innehavare av 4 biobiljetter.
Nej, nej, du nöjer väl dig inte med det? Ni ska väl i allsin dar få ersättning för era extrakostnader!
Skicka en kommentar