måndag, september 14, 2009

Nya tider...

Förmodligen har jag fått en smärre ålderskris, för helt plötsligt är jag ute och går kvällspromenader. Jag har t o m kommit så långt att jag funderar på att bryta mitt coca cola beroende! Och det har ingenting med vikt att göra, utan snarare tanken att "min kropp är ett tempel" fast i det här fallet snarare en tempelruin, men vem fasiken är knusslig?

Hur som, jag nappade på ett erbjudande att få en matkasse innehållande nyttigt mat för hela familjen. Den innehåller alla ingredienser, inkluderande recept för hela veckan. Och idag levererades matkassen, men mycket fräscha råvaror.

Skall bli otroligt spännande att se familjens reaktioner när morgondagens middag står på bordet, limekokta kycklingfiléer med spetssallad tror jag det var. Låter smarrigt, men om man listar trollens favoritkost så lirar det inte riktigt....

Trollfar: blodig biff med pepparsås och pommes frittes
Mellantrollet: Pizza
Lilltrollet: Kebab

Frågan är hur många familjemedlemmar som är kvar vid matbordet i slutet av veckan?


ps: för ordningen skull skall tilläggas att snabbmat såsom McD, kebab eller pizza serveras max 2 ggr per månad i detta hushåll när Trollmor bestämmer. Vilket jag oftast gör när det gäller maten iaf...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du måste berätta hur det förlöper. Jag har flera gånger blivit frestad att testa konceptet. Man får både inhandlade varor och beskrivning på tillagning - precis vad köksanalfabeter som jag behöver!

Batbut sa...

Det höll i 2 middagar.... fast det var gott! Dock protesterade barnen...