onsdag, februari 08, 2006

Akrobatik i Trollskogen

Mellantrollet: Mamma, kom. Kom fort.
Trollmamma: Vad är det gumman?
Mellantrollet: Titta mamma, jag kan stå på händer!

Trollmamma: Men vad Du kan vännen. Superduktig!
Lilltrollet: Jag vill också stå på händer.
Mellantrollet: Du får öva, som jag gör.
Lilltrollet: Kan Du visa mig mamma?
Trollmamma: Men gumman, jag kan inte stå på händer.

Lilltrollet: Men Du kan väl prova mamma?
Mellantrollet: Det får hon inte för då måste vi åka till sjukhuset.

Trollmamma: Varför måste vi åka till sjukhuset om jag står på händer?
Mellantrollet: Men mamma, det vet Du ju. Du går ju sönder så fort Du gör något.
Lilltrollet: Och förresten sa pappa att Du inte får.
Trollmamma: Sa pappa att jag inte får?
Lilltrollet: Ja, han sa "se nu till att mamma inte gör några dumheter"

Mellantrollet: Och stå på händer är ju dumt om man inte kan det.
Trollmamma: Det är det väl iofs.
Mellantrollet: Så sitt Du i soffan mamma, så gör vi gymnastik.
Lilltrollet: Så gör Du inte illa Dig heller.

Snacka om att de har tilltro till min förmåga *s*

11 kommentarer:

... sa...

*fniss*
Dina ungar är ju helt obetalbara!
Snava nu inte över mattkanten! ;-)

PGW sa...

Rullatorn nästa hörrö :-))

Humlan sa...

*asg* Dessa troll!!! Ni är underbart, underfundiga och härliga allihop!
...Sitt still i soffan, så att du inte går sönder... *fniss*

Vi på Kantarellen sa...

Tur att ungarna inser dina begränsningar. *skrattar*

Anonym sa...

Vilken uppmuntran... Du tar väl inte åt dej?!

Batbut sa...

Kimmi, jag ska försöka. Jag smyger försiktigt fram.
PGW, rullator utrustad med vinterdäck OCH broddar! Hängslen och bälten. Bättre safe than sorry
Mamse, de ser till att jag håller mig på rätt sida *s*
Humlan, soffläge intaget hela kvällen. Inga olyckor att rapportera.
Ulrika, det värsta är att kidsen har rätt....*s*

Anonym sa...

Skrattar så jag svimmar! Härliga ungar. Men skulle du inte överraska dom med att stå på händerna, men träna först hos sjukgymnasten:-)

Anonym sa...

Ojdå! Men man måste ju inte kunna aaallt!

The Female Dinousaur sa...

...och ändå ser dom säkert inte ens hälften av allt kul och fel som du gör... Sjukt kul!

Bloggblad sa...

Har hon tittat på de handstående flickorna på min hemsida? Blivit inspirerad?

Batbut sa...

A-M, tror nog jag skulle få staga upp mig med pinnar och silvertejp för att greja det.
Ulrika, helt rätt. Och detta kan jag INTE!
Biggis, jag har infört en viss censur. Av ren självbevarelsedrift *S*
Bloggis, nopi. Det är helt egna påfund. Vet inte vilket som är värst - att de själva får galna idéer eller att de hittar dem annorstädes?