måndag, februari 20, 2006

I väntan på sommaren

Melodi: Den blomstertid nu kommer

Den baddräktstid nu kommer,
när magen är för stor.
Då valkar bara sväller
och celluliter gror.
Generande behåring,
lyfts fram i solens ljus.
Nej, stranden verkar boring,
vi stannar inomhus.
>
De krav som sommarn ställer,
förstör vår ledighet.
Vi sitter där och gnäller
fy fan vad jag e fet.
Fast vem vill motionera
när man kan sitta still.
Nej, låt oss revoltera,
vi tar en kaka till!


Copyrighten tillhör säkert någon, men jag fick den i ett mail så jag kan tyvärr inte hänvisa till upphovskvinnan. Det är iaf inte jag!

9 kommentarer:

Bambi sa...

Och definitivt inte jag! Känner inte igen någonting alls!

Och varför blir min tunga så där ruggit svart, som när jag ljuger?
:-)

Vi på Kantarellen sa...

Ja känner inte heller igen mig i någonting. JAG...som skuttar runt i minimal stringbikini... och INGENTING som skvalpar.

Japp, min tunga blev också svart... konstigt.

Anonym sa...

Vintern e best, man kan gömma sig i pälsmössor, halsdukar, lovikkavantar och så..

Jag kringår sanningen...

Humlan sa...

Hade inte timmen varit så sen, så hade jag sjungit högt... men grannarna kanske vill sova!

Anonym sa...

Nä, nu blev vi deprimerade.

PGW sa...

Var var det nu jag la träningskortet ...

Lyckliga Grodan sa...

nu kom jag plötsligt på varför jag gillar vintern så mycket.. långkalsonger.. bylsiga tröjor.. tjocka jackor..mmmm...

Batbut sa...

Mina damer, andemeningen är ju "skit i det - ät och var glad! Tyck om Dig som Du är!" Iaf tolkade jag de sista raderna som så. Annars kan man göra som jag - gömma sig ute i skogen på sommaren, och enbart bada med dykardräkt *S*

Anonym sa...

Batbut är så klok! Jag följer hennes råd.. Det känns bättre att leva här och nu..