söndag, februari 19, 2006

Butsaida svarar, del III

Kära Butsaida,
Ibland tror jag att min man är mer förälskad i TVn och fjärrkontrollen än mig. Tror Du att det är så?
Buttonbut


Kära Buttonbut,
Klart som korvspad att det är så. En fjärrkontroll har precis allt en man behöver, små runda knappar att pilla på och TVn kan han få tyst på när han vill. What's new?

Kära Butsaida,
Jag tjatar och tjatar på min man att han ska hjälpa mig, men han glömmer alltid bort. Vad ska jag göra?
Butbitter

Kära Butbitter,
Återigen den berömda fjärrkontrollen! Göm den och han lär krypa för Dina fötter.

Kära Butsaida,
Hur kommer det sig att jag alltid får så ont i rumpan när jag åker pulka?
Butpain

Kära Butpain,
Se för fasiken till att ha pulkan under Dig och inte framför! Pucko!

9 kommentarer:

Lyckliga Grodan sa...

käraste lilla battis..
du är härmed antagen till åka-pulka kurs i snöiga skogen..

pulka och helpension ingår...
ömtåliga kläder kan lånas ut, tillika hjälm, stuss- knä- och armbågsskydd.

dagtid är det praktiska övningar varvat med varm choklad och mackor..
på kvällen är det endast teoretiska övningar.. av mer eller mindre kvasikaraktär.. parallellt med intagande av goda alkoholhaltiga drycker..

efter genomgången kurs garanteras oöm bakdel efter pulkaåkning..

vänliga hälsningar
svenska pulkakademin..
i snöiga skogen..

Batbut sa...

Yes! Hur många veckor? Är det intensiv kurs? Finns den i barnstorlek? Ingår vin? Får man sjunga? Prata ohejdat? Får man diplom?

Anonym sa...

Får jag med?

Lyckliga Grodan sa...

annemaj.. du är också välkommen..

ja vinet ingår, likaså ett guldkantat diplom med krussidulliga bokstäver..

kursen går över tre vintrar med två kurstillfällen per vinter a ca fem dagar. Fullständigt kursprogram kan hittas på hemsidan
www. pulkåkning.se

Bambi sa...

Verkar vara ett välgodkänt program, undrar om du inte kan dra av det?! :-)

länken är bambi1961.blogspot.com

Anonym sa...

Kommer att tänka på "fruarna i stepford" som jag såg förra helgen... de styrdes med fjärrkontroll...

Bambi sa...

Btw, mitt sjuka barn var duktig på att roa sig själv, så jag har gjort detsamma! Läst igenom "tjejsnack" Ursäkta, men har du lämnat in det här ngnstans?

Typ som i förlag?? Vill du ha ett tillägg? OK! *me like*, mkt!!

Bloggblad sa...

Hos oss kallas fjärrisen för "Makten"... Och vi OS har vi var sin - för då sitter jag vid egen apparat som kan visa annat.

Batbut sa...

Bambi, man kan alltid försöka dra av. Det är ju förkovrande *s*. Och nej-jag har INTE skickat Tjejsnack eller Batbutstory någonstans. Det är en ren bloggprodukt
Ulrika, det är nog nästa steg..... När vi sover opererar karln in ett litet chips och styr oss med fjärrkontrollen...
Bloggis, det är samma lika här - jag fick den lilla fjärrisen och maken har 3 (!) stora. Fast jag behöver ingen potensförstärkare *s*