fredag, februari 17, 2006

Och nu något helt annat....

Ni tror det förmodligen inte, men jag var ingen oskuld när jag gifte mig vid 35 års ålder. Iaf inte helt och hållet. Sorry om jag gör er besvikna. Moralens väktare får väl dåndimpen, men det är den bistra sanningen. Och vart vill jag då komma med denna chockerande nyhet? Jo, eftersom jag bryr mig om mina medmänniskor tänkte jag delge er lite matnyttiga erfarenheter såhär inför helgen. Ett och annat har jag ju lärt mig, empiriskt och genom att tjuvlyssna. Båda metoderna fungerar ypperligt.

Så vad är det då för otroligt viktigt jag ska delge er? Plain and simple - Konsten att ragga! En uråldrig teknik som har förfinats genom århundranden. Det finns ett otal tekniker att välja mellan, dock är målet alltid detsamma - att finna en partner.

Hur skall man då gå tillväga? Här är förberedelserna otroligt viktiga. Vi kan dela upp det i några enkla punkter:

1. Behovsanalys. Vad ska Du ha partnern till? Sällskap, nöje eller nytta är några av valmöjligheterna. Genom att Du noga sätter upp Dina urvalskritera kommer Du lättare att kunna definiera vad Du egentligen söker.
2. Objektsdefiniering. Genom svaret på fråga 1 utkristalliserar sig vilken typ av objekt Du bör leta efter. Det kan exempelvis vara så att Du vill ha en partner till Gammelfarmors Mårtens Gåsmiddag, någon som kan fila Dina fötter eller en partner som kan kakla badrummet.
3. Målmetod. Genom svaren på 1&2 vet Du vad Du vill ha och till vilken nytta. Då kan Du lättare definiera var den här typen av objekt kan hittas. Lokala pizzerian, biblioteket eller systembolagskön kan vara några träffpunkter. Om objektet förmodas återfinnas på sjukhusets akutmottagning eller i förvaring av statsmakterna så bör Du fundera över Din objektsdefiniering. Du bör förmodligen revidera den.
4. Strategi. Som ett naturligt led har vi nu nått fram till the key issue. Hur får Du kontakt? Metoden beror helt på var objektet kan återfinnas. Om Du nu söker en eltekniskt kunnig partner för att laga termostaten i Din vattensäng, så bör Du inte besöka Hembygdsföreningens årsmöte. Däremot är kan Du agera strejkvakt nästa gång Elektrikerförbundet blir putta. Du kommer garanterat träffa ett antal potentiella objekt. You get the picture?

Okej, nu har vi alltså fått fram vad Du behöver, vilken typ av objekt som kan uppfylla det behov, var objekten återfinns och hur Du ska ta kontakt. Det enda som återstår är att stärka Dig med självförtroende och tillit. Hur noggranna förberedelser Du än gör så står och faller de med det intryck Du ger. För att uppnå denna självtillit rekommenderas Charterresan. Episoden där Lasse Åberg stärker sitt ego genom att upprepa sitt mantra "jag kan flyga, jag kan flyga" är i allra högsta grad applicerbart i det här sammanhanget.

Se denna episod mininum 10 gånger, gärna det dubbla. Efter varje gång ställer Du Dig framför spegeln och upprepar Ditt mantra med hög röst: jag kan ragga, jag kan ragga. Denna upprepning skall ske 3 x 15 gånger, och här är andningstekniken viktig. Du andas in djupt och talar vid utandningen.

När denna övning är klar så är Du färdig! Bara att "go and get it". Observera att tekniken fungerar väl för båda könen.


16 kommentarer:

anna sa...

då ska jag nu bara trycka på print och sätta detta på badrumsspegeln, sen jäklar i havet får ambulanskillen akta sig =D

Batbut sa...

Jepp, piece of cake som man säger. Bara att bunta ihop och ta med hem. Lycka till! *S*

carra sa...

"Objektsdefiniering" - hahaha! I love it! Detta måste testas!

PGW sa...

Kära tant Batbut!

Äntligen någon som tar mina problem på allvar! Jag söker en man som är tolerant mot att jag jobbar mycket, och som helst kommer med en kopp te på kvällarna när jag fortfarande sitter vid skrivbordet. Det vore också trevligt om han var dansant. Jag vet inte riktigt var jag ska hitta honom, det känns som att tedans vore en bra miljö, men finns sådana fortfarande?

/förvirrad och fikasugen

Batbut sa...

Carra, det är ett fint ord - objektsdefiniering.
Kära PGW, jag skulle rekommendera Dig att besöka en balettskola. Där kan de dansa och de har oftast en viss förfining, vilket gör att de kan föra sig i alla sammanhang. Att sedan dressera honom till att servera te är inte alldeles omöjligt. Hota att knäcka knäna på honom annars

Anonym sa...

Oj, vilken tur jag har som inte vill ha en karl. Då slipper jag ju dessa övningar. *Gapskratt*
PGW, det finns fortfarande tedanser, där är alla över 70 år!

Anonym sa...

hmmm.. o var ska jag söka som vill ha en diskare.. en kock.. en bilmekaniker.. en massör.. en promenerare.. en mysisoffare.. ett datasnille.. en hundägare, eller flera.. JAAAA.. bo själv o ha en i karl i varje kvarter.. eller i alla fall i fem kvartar.. fast jag undrar var de kvarteren finns.. fundilerar om min vita Toyota Camry -92 funkar som raggarbil.. fungerande kasettbandspelare.. o ABS-bromsar..

Anonym sa...

hmmm.. o var ska jag söka som vill ha en diskare.. en kock.. en bilmekaniker.. en massör.. en promenerare.. en mysisoffare.. ett datasnille.. en hundägare, eller flera.. JAAAA.. bo själv o ha en i karl i varje kvarter.. eller i alla fall i fem kvartar.. fast jag undrar var de kvarteren finns.. fundilerar om min vita Toyota Camry -92 funkar som raggarbil.. fungerande kasettbandspelare.. o ABS-bromsar..

Anonym sa...

hmmm.. o var ska jag söka som vill ha en diskare.. en kock.. en bilmekaniker.. en massör.. en promenerare.. en mysisoffare.. ett datasnille.. en hundägare, eller flera.. JAAAA.. bo själv o ha en i karl i varje kvarter.. eller i alla fall i fem kvartar.. fast jag undrar var de kvarteren finns.. fundilerar om min vita Toyota Camry -92 funkar som raggarbil.. fungerande kasettbandspelare.. o ABS-bromsar..

Anonym sa...

hmmm.. o var ska jag söka som vill ha en diskare.. en kock.. en bilmekaniker.. en massör.. en promenerare.. en mysisoffare.. ett datasnille.. en hundägare, eller flera.. JAAAA.. bo själv o ha en i karl i varje kvarter.. eller i alla fall i fem kvartar.. fast jag undrar var de kvarteren finns.. fundilerar om min vita Toyota Camry -92 funkar som raggarbil.. fungerande kasettbandspelare.. o ABS-bromsar..

Anonym sa...

hmmm.. o var ska jag söka som vill ha en diskare.. en kock.. en bilmekaniker.. en massör.. en promenerare.. en mysisoffare.. ett datasnille.. en hundägare, eller flera.. JAAAA.. bo själv o ha en i karl i varje kvarter.. eller i alla fall i fem kvartar.. fast jag undrar var de kvarteren finns.. fundilerar om min vita Toyota Camry -92 funkar som raggarbil.. fungerande kasettbandspelare.. o ABS-bromsar..

PGW sa...

Jag glömde säga att jag förväntar mig att han ska vara hetero ..? Nej jag har inga fördomar om balettdansörer jag inte ;-)

Batbut sa...

Rita, Du kan luta Dig tbx i soffan igen *S*
Excessa, lite tjatig är Du *s*, jag förstod 1:a gången. Annars var teorin helt rätt - 1 karl i varje kvarter! Och så tjackar Du rullskridskor såklart, miljö- och kroppsvänligt, ekonomiskt och så slipper Du förlita Dig på bilen.
PGW, Du glömde det..*s*

Anonym sa...

hmm.. jag vart visst så ivrig så jag börja repetera.. Förstår mig inte på datorer alla gånger.. men det är väl som med män.. o kvinnor.. o människor.. Fick i alla fall ett gott skratt.. *s*
Men rullskrdiskor.. ska vara de där med ett hjul i varja fothörn då.. =o)

Skogsrået sa...

Du är farligt roligt ibland Batbut!

Batbut sa...

Excessa, det är lugnt. Och ja, 4 hjul - ett i varje "hörn".
Cee - tackar! Gillar beröm *s*