söndag, februari 26, 2006

Do you want me?

Kära potentielle arbetsgivare,
Jag skulle vilja bli anställd för ibland är det så tråkigt att vara egen. Inte egen "egen" utan egen företagare alltså. Egen "egen" lär jag nog alltid vara. Jag har kanonbra meriter, kolla bara:

- en jäkel på att laga mat snabbt, ibland blir det gott
- snabbt och fel är mitt motto, så här går det undan
- kan bli lite lätt manisk när jag gör något roligt
- kanonduktig på att sy kuddfodral, iaf denna vecka
- spelar luftgura som en viritious
- kan texten till Feelings utantill
- kan peka med hela handen och har en lätt militärisk röst när jag blir arg
- pratar konstant även när jag inte har något att säga
- en jäkel på att överkonsumera, framförallt möbler och pysselprylar
- kan prestera hur många memorandum som helst om absolut ingenting

Vad jag söker är ett jobb med många och långa sovmornar, mycket semester och bra betalt. Trevliga arbetskamrater är ett plus men inte nödvändigt. Jag kan vara otrevlig själv om det behövs. Finns det sedan ett vilorum med TV spel och mjuka kuddar så är det klart. Jag tar jobbet!

5 kommentarer:

Humlan sa...

Jag vet!...men...det föll på "bra betalt"... äh, glöm det!

Lyckliga Grodan sa...

okej.. om jag anställer dig.. så anställer du mig..
jag vill åka skidor..
hoppa studsmatta..
göra ingenting..
läsa..
aldrig laga mat..
diskutera viktigt o oviktigt..
sova tidigt..
kliva upp tidigt..

ok?

Vi på Kantarellen sa...

När du fått jobbet... fråga om det har behov av en till.... jag tar det.

Anonym sa...

Vi anställer dig om vi blir "egen"

Batbut sa...

Humlan... vad tänkte Du? Berätta!
Grodan, apselut. Vi anställer varandra. Men en fråga - var kommer kosingen från?
Mamse, ska tänka på det!
A-M, tackar! Jag väntar på det.