måndag, februari 13, 2006

Trollens framtid

Mellantrollet: Mamma, hur tror Du att jag kommer se ut som vuxen?
Trollmamma: Oj gumman, det var en svår fråga. Jag tror Du kommer se ut som ett jättefint mellantroll. Som nu, fast mer vuxen.
Mellantrollet: Jo men hur mamma? Kommer jag få lockigt hår?
Trollmamma: Nej gumman, inte om Du inte gör det lockigt.
Mellantrollet: Kommer jag att få gult hår då?
Trollmamma: Nej älsklingen, det är samma där. Då måste frisören fixa det. Då kan det bli gult.

Mellantrollet: Kommer jag se ut som Dig när jag blir vuxen?
Trollmamma: Kanske det vännen. Skulle Du vilja det?
Mellantrollet: Nej mamma. Jag tror inte det.

Trollmamma: Nehej, varför inte?
Mellantrollet: Men mamma, det förstår Du väl.
Trollmamma: Nej inte riktigt gumman. Du kan väl berätta.

Mellantrollet: Men mamma, jag vill se ut som en prinsessa. Det gör inte Du.
Trollmamma: Nej det gör jag ju inte direkt. Vad ser jag ut som då?
Mellantrollet: Som häxorna!


Tackar och bugar!

ps: jag har varit otroligt dålig på att "besöka" andra, hålla mina länkar uppdaterade - men jag ska bättra mig. Vilken dag som helst kommer dygnet innehålla 36 timmar och då hinner jag! Lovar!

16 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Stressa inte... vi vet att du ändå är hos oss... mentalt.

*förvånad över hur jag fick till det*

Bloggblad sa...

Haha! Risken finns ju att hon som min dotter kommer att fräsa och svära i tonåren när alla säger:"Åh, vad lik mamma du är!"
Och sen det härliga när tonåren är passerade och hon gladeligen poserar bredvid mig för att visa hur lik hon är...:)

Jag känner igen mig i det där att nästan skämmas över att inte hinna läsa alla bloggar... men vi ska inte behöva känna så. Det är fritt och öppet!

Humlan sa...

Inte ser du ut som häxorna! Icke då! Själv tittar jag mig ibland i spegeln... och saknar ord!

... sa...

Hihihi...har du låtit vingarna vila och skaffat kvast? ;-)

Anonym sa...

Åh häxa nu? Var du inte troll?

Monica med yffen sa...

Vilka härliga komplimanger man får av sina små. När dottern var mindre frågade hon varje dag om jag var säker på att jag inte väntade barn. Till slut pekade hon på min mage: "om inte det där är ett syskon - vad är det då?"

PGW sa...

Rackarns ungar! :-)

Jag har ju faktiskt sett dig och du är ju en väldigt snygg häxa i så fall! Du kanske är en sån där snäll och snygg vit häxa som bara trollar bra saker?

The Female Dinousaur sa...

Underbart! Fast som någon häxa tycker jag inte att du ser ut...
Och du, sluta genast upp att ha dåligt samvete för att du inte hinner läsa och kommentera bloggar. Jag tänker periodvis precis så, men har insett att bloggen inte får bli ett "måste" och ytterligare en källa till det dåliga samvetet.

Anonym sa...

Man blir ju nyfiken...
Självdistans lär du ju vara tvungen att lära med de små!

Anonym sa...

Häxa mmmm men en snygg o snäll sådan tycker jag,(Trollfar)snopen vaaaa. Många kramar.

Anonym sa...

Välkommen in i Häxgänget!
Klart att vi häxor kan vara snygga....och snälla! :)

Batbut sa...

Okej, jag ska genast sluta ha dåligt samvete. Och suger i mig de komplimanger jag fått. Enligt mellantrollet så är häxor iofs fina, men de ser inte så "rosa och ljuva" ut - och det stämmer på mig *S*. Som Ulrika säger, med de här trollen skaffar man sig raskt självdistans. *S*

Och trollfar - puss på dig!

Londongirl - välkommen hit!

Anonym sa...

hmmm.. det kan Aldrig vara negativt att bli sedd som en häxa.. i alla fall inte av ett Mellantroll! Men det är ju bara jagets uppfattning..
O besök.. det gör man när man har tid för det.. =o)

Anonym sa...

Häxor är häftiga och utövar vit, stark magi som skapar en trygg trollskog åt småtrollen.
Vem vill vara prinsessa när man kan vara häxa?!

Cornelia sa...

Det är lugnt, jag hinner inte heller allt just nu

Batbut sa...

Jag tror på er, ska bejaka häxan i mig. Den snälla häxan alltså. Men hon som har skinn på näsan *s*