måndag, februari 20, 2006

Omoget päron

Det är jag det. Hela långa måndagen har gått i omogenhetens tecken, och kulminerade vid matbordet. Trollen bad att jag skulle berätta små stories om när jag var liten. Eller som mellantrollet uttryckte det;
"mamma, kan Du inte berätta om sådär tokiga saker som Du brukade göra när Du var liten"
varpå lilltrollet raskt kontrade med:
"jag tycker att Du fortfarande gör tokiga saker mamma"

Men det tar jag som en komplimang!
Fick lära mig en ny "lek" idag. En som ligger på en klart låg nivå, otroligt barnslig var jag fast jag skrattade gott. Man tar en filmtitel och så byter man ut ett ord i texten mot något fånigt, ex.vis prutt. Då kan man få väldigt roliga titlar. Vad sägs om:
- Prutta med vargar
- Sista prutten med gänget
- Hon pruttade en sommar
- Pruttar i ett äktenskap

Ja, ni hajar eller? Inte direkt högkulturellt men ack så roligt vi hade. Kanske har något med måndag att göra.... Och trötthet, för vi fnissade som små lyckliga förskolebarn. Tänk att "fula" ord ibland kan vara så roliga, även för en medelålders tant.

6 kommentarer:

Cornelia sa...

Basic humornivå, kan man inte fnissa åt pruttskämt har man ingen humor.

Batbut sa...

Marmelad, gör det *S*
Cornelia, man kan använda ändå knasigare ord om man vill...*S*

anna sa...

Hahahaha, den ska man ju leka med några glas vin i kroppen!

The Female Dinousaur sa...

Den är vansinnigt rolig, den där leken. Min kiss- och bajshumor har tyvärr smittat av sig på min lilla körsbärsblomma. Hon upplyser mig lyckligt varenda gång: "Mamma, jag pruttade!". Igår var det: "Mamma, jag pruttade så att det smällde i rumpan!" och stort gapskratt. Pappa i huset skrattar inte fullt lika lyckligt.

dixi sa...

prutt humor är alltid kul ;)

Batbut sa...

Ibland kan man ha roligt åt det mesta, fast det här var faktiskt riktigt roligt i det stadium jag var i igår *S* (nykter då)