tisdag, februari 28, 2006

Trollen älskar

Mellantrollet: Mamma, älskar Du mig?
Trollmamma: Gumman, jag älskar Dig massor.

Mellantrollet: Hur mycket då?
Trollmamma: Så mycket som man kan älska någon.

Mellantrollet: Älskar Du lilltrollet också?
Trollmamma: Det gör jag, massor.
Mellantrollet: Hur mycket då?
Trollmamma: Så mycket som det går att älska.

Mellantrollet: Men mamma, älskar Du inte mig lite mera?
Trollmamma: Gumman, ni är båda mina älskade troll och jag älskar er så mycket som det bara går. Båda två. Lika mycket.

Mellantrollet: Men mamma, jag är ju storasyster.
Trollmamma: Ja det är Du gumman. Men kärlek har inget med stora- eller lillasyster att göra.
Mellantrollet: Men då är jag ju äldre.
Trollmamma: Ja det är Du.
Mellantrollet: Och jag har funnits längre?
Trollmamma: Ja det har Du.

Mellantrollet: Alltså har Du älskat mig längre! Och då blir det mer.

11 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Ahh... så du har också råkat ut för det.

Anonym sa...

Hur gamla är de?

MB sa...

har en känsla av att den här tjejen skulle kunna bli en topp-advokat ifall hon skulle känna för det.......kan jag få hyra henne ifall jag skulle behöva en sådan ngn gång.....?

Batbut sa...

Mamse, gör inte alla föräldrar det? De som har fler än 1 barn
Tess, 5 & 6
Maleandro, absolut! Iom att Du adopterar mig så blir hon Din dotterdotter *asg*

Anonym sa...

Kluriga frågor kräva raka svar:-) *asg*

Cornelia sa...

Jag har bara en - enkelt!

... sa...

Ujujuj...henne kan man ju inte vinna några diskussioner mot snart! Jag håller med Cornelia - tur att jag bara har en. Fast då kommer det väl något annat. Jag är själv ensambarn och var som liten skitförbannad på morsan för att jag inte fick någon storebror!!!!

... sa...

Jaja...jag förstår morsan oxå, vad jag menade var att det spelar nog ingen roll om man har ett eller flera barn, knepiga frågor och problemställningar dyker nog upp ändå. :-)

Batbut sa...

Anne-Maj, jag försöker. Hela tiden...
Cornelia, det är till att göra det lätt för sig *s*
Kimmi, iofs kan jag förstå att mamma i det läget inte kunde fixa en storebror... *S*

... sa...

Hur kan min kommentar hamna före ditt svar???????????????

Anonym sa...

Som sagt...man blir svarslös.