fredag, februari 24, 2006

Out of control

Gud vilken jäkla kontrollfreak jag är. Jag hatar att inte veta. Kan knata upp mitt i natten bara för att ta reda på vem som spelade huvudrollen i en B-film från förra århundradet. Lägga ifrån mig ett olöst korsord finns inte på världslistan.

Hur tror ni då att jag ska kunna hantera följande: doktorn ringer efter ett vanlig underredskontroll (fint ord *s*). Allt är som det ska, ingen övergångsålder här inte. Hormonnivån som den ska och sköldkörteln sköter sig. Men....... Hypofysen, den lilla rackaren, har rasat iväg lite. Är typ 5 gånger högre än normalt. Fast det är nog helt okej. Lite tabletter bara så blir det bra.

Jaha ja. Och det ska jag nöja mig med? Ett kontrollfreak som jag? No way, jag vill veta ALLT!
T ex vad är hypofysen? Vad gör den och varför? Och vad händer om den är för hög? Och varför?

Men om detta får jag sväva i ovisshet. Men jag lär förmodligen överleva helgen iaf *s*
Nu ska jag Let's dansa!


*lite hypokondri är nog bara nyttigt?

5 kommentarer:

deeped sa...

Vad jag förstått så styr hypofysen (sitter mig veterligen i hjärnan vilket gör att din läkare måste tittat väldigt djupt upp i underredet...) den sexuella driven... Det kanskeinte är så konstigt att du funderar på att strippa på tråkiga möten ;)

Cornelia sa...

Har det inte med tillväxt att göra också? Fast ovanstående låter ju roligare.

Anonym sa...

Hypofysen.. sitter i huvudet någonstans.. skickar ut hormoner som styr en massa andra hormoner.. bl.a. sköldkörtelns.. Väldigt enkelt egentligen..
hmm.. men HUR kom din underredsdoktor ända upp till hövvet.. ;o)
Att vara vetgirig kan väl inte klassas om hypokondri.. eller.. har alltid ett lexikon inom räckhåll jag..

Farsan_Baloo sa...

Känner igen det där med b-filmsskådisen. Sedan jag upptäckte imdb.com har mitt liv tagit en vändning i positiv riktning. Nu slipper jag sitta och grunna över var jag sett skådisarna förr och på det sättet sabba en hel film.

Batbut sa...

Deep/Ed, han kan han min doktor *S*
Cornelia, tillväxt? Har jag inte växt färdigt nu?
Excessa, aha! Men som jag sa till Deep/Ed - min doktor är duktig han *S*
Baloo, den länken är tagen! Kanske jag också kan börja njuta av filmer...*s*