onsdag, juni 06, 2007

Jag vann!

Hade en saftig fight med Luther idag. Och jag vann! Utan att egentligen behöva ta till the heavy stuff. Efter att ha varit trollfri en hel natt så vaknade jag kring 9 snåret. Bara en sån sak - sovmorgon! Frukost i sängen och så funderade jag lite.

Skulle jag satsa dagen på att göra det där jag borde ha gjort, ta itu med högarna som tittade längtansfullt på mig eller skulle jag dritta i det? Jag struntade högaktningsfullt i dem, vände ryggen till och ägnade mig åt sociala aktiviteter istället.

Två trevliga damer kom hit på fika och tittade på mina alster. Sedan tog vi oss ut i solen, en promenad till systers vernissage och avslutning på uteservering. God mat och godare rödvin, prat i kubik och kvadrat.

Sedan kom trollfamiljen hem och ordningen återställd.



8 kommentarer:

Anonym sa...

Du gjorde alldeles rätt!

Bloggblad sa...

Skönt! Jag har inte heller lyssnat på Luther. Men jag har ju en ledig dag i morgon också, kanske ropar han högre då. Förhoppningsvis har denna lata dag gett lite energi till morgondagen!

mossfolk sa...

Ditt val lät väldigt mycket trevligare!

Humlan sa...

Vilken tur för oss att du vann!
Jag instämmer helt i beskrivningen, jag tillbringade verkligen dagen med två trevliga damer och mycket mat & prat!
Att vi sedan fick se många sköna alster också, gjorde ju inte det hela sämre.

Tankevågor sa...

Mysig dag blev det. Vilka goa Trollungar du har! :-)

Trollmor sa...

Låter som en underbar dag!

Tankevågor sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Batbut sa...

Inna, jag gjorde det!
Trollmor, det var det
Bloggis, vi kan när vi vill *S*
Mossfolk, det var det. Och välbehövligt!
Tur för mig också Humlan. Och jag blir alltid lika glad när DU gillar det jag gör.
En riktig "feel good dag" L-girl! Trollen är mysiga, som sin mor *asg*