onsdag, augusti 29, 2007

Jag åkte dit!

Som jag tidigare deklarerat så har jag en viss fobi mot en en del reklam. Mitt klassiska exempel är den för Magnum glassen, som jag än idag vägrar äta. Jag har även en viss aversion mot reklam som utlovar oss lycka och evig skönhet, genom att smeta på oss lite klet här och där. Nu är det inte så att jag är anti make up, definitivt inte. Men när reklamen består av undersköna kvinnor som med sensuell stämma försöker få oss att tro att livet är underbart bara för att man har ögonfransar långa som bläckfiskarmar, så får jag lite rysningar.

Men shit också, jag måste bekänna. Jag gick på den! När Moder Natur delade ut spindelbenen kring ögonen så glömde hon mig. Det är ett område som jag är klent utrustad på och inte helt nöjd med. Så igår köpte jag den däringa mascaran som ska göra att ögonfransarna blir milslånga, kolsvarta och vackert böjda. Ni vet, klara vibbar av Penelope Cruz.

Vet ni vad? DET FUNGERAR INTE!

2 kommentarer:

Humlan sa...

Asch då!!!

(Jag byter kanal när vissa reklamfilmer kommer... detta får mig att missa program jag egentligen vill se. Undrar vad kanalerna tycker om det... bästa sättet att mista tittare.)

Anonym sa...

Anmäl dom jäklarna, på miljonbelopp, för falsk varudeklaration!!!