onsdag, augusti 15, 2007

Och annars?

Tack bilen går bra. Trots Uppsala. Och jag mår bra. Trots Uppsala. Däremot undrar jag vad det är för fel på mig? Jag skulle nog behöva ha någon slags nödbroms. Eller är det riktigt friskt att i princip konstant ha slipat på en gammal moraklocka sedan 09.30 imorse? Förmodligen kommer min högerarm vara totalt obrukbar i flera stycken dagar. Ärkepucko!

Och för att göra min tillvaro än lugnare och harmonisk så bjöd jag ut 2 kamrater till Trollen. Det har varit håll i gång i skogen i 180! Ett otal smärre incidenter, ömhudade små damer och även en del rallarsvingar. Men annars går bilen bra.

Nu har jag äntligen lyckats få hela skaran i säng, inklusive Trollfar. Han var iofs den som protesterade minst. Dock är mellantrollet fortfarande vaken. Hon är som mor sin, never knows when it is time to quit. Men bilen går bra. Idag med.

Nu packar vi snart ihop i Trollskogen för den här sommaren. Enstaka gästspel över helgerna lär det bli. Det har varit en lång sommar om än inte speciellt vilsam. Vi har snart bott härute i 8 veckor så det är inte utan att jag längtar efter asfalten och vardagen.

Ombyggnationen kanske vän av ordning undrar hur det går med? Det gör jag med! Ska nog börja jaga den däringa arkitekten med blåslampa snart.... Han har visat sig här 3 ggr i sommar och häromsistens dök han upp med näst intill färdiga ritningar. För att därefterförsvinna igen. Men som sagt, bilen går bra iaf. Alltid något.
Och så det lilla faktum att vi inte betalat en endaste sinkadus. Det är skönt.

Lite stressad har jag hunnit att bli. Det är snart mitten av september! Shit vad har jag gett mig in i? Inte nog med det, jag har ju en del jobb som väntar.... Huvva! Jag lär verkligen få slita mitt anletes svett i höst. Bara att sula på speedy gonzales pjucken och djupandas. Men men, det blir som det blir med den saken. Kanske min sköna dröm från inatt slår in... Jag drömde att telefonen ringde, jag fick erbjudande om att modella i svenska Vogue och som arvode skulle jag få 10 dagar i New York! Inte helt fel, även om jag tror att den drömmen hamnade ungefär 25 år för sent. Fast det gör absolut ingenting om jag får åka till New York igen. Hade jag varit något yngre och singel hade jag flyttat dit för länge sedan. Just nu fick jag en släng av ågren, tänk att jag tackade nej till ett jobb där när jag var i mitten av 20? Hur dum får man vara? Å andra sidan, hade jag inte gjort det hade jag inte suttit här. Med trollbarn, trollfar och er. *s*

Nu dritter jag högaktningsfullt i allt vad bloggar och datorer heter. Jag ska krypa till kojs med Elizabeth.

Tack och godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

- Ta det lugnt, det är lååångt till mitten av september, vi är faktiskt bara i mitten av augusti ännu :-) Hoppas att bilen går bra i fortsättningen också! *kram*