tisdag, februari 26, 2008

Språkpolisen på patrull

Solokvist i stan och morgon TV som frukostsällskap. Ser ett radioprogram på TV (lite mysko) och där ramlar jag rakt in där en ung, söt tjej pratar mode. Hon är förmodligen inte korkad, eftersom hon lyckats såpass bra som hon gjort. Däremot gav hon mig kalla kårar med det språk hon hade. Att vara en bit över tonåring och i varje mening lyckas klämma in ett "ba, liksom ellertyp" låter i mitt tycke rent för jävligt.

Till slut kan jag inte ens lyssna på vad hon pratar om utan sitter enbart och retar upp mig på det embarmliga språket.

Jag har definitivt inget emot mode även om jag varken har ork eller tid att följa det. Jag har heller inget emot modebloggar för de fyller sin funktion och har sin målgrupp. Däremot har jag svårt att klara "Men vaddå ba, jag fattar ingenting liksom men jag är typ söt och har ursnygga kläder" stilen.

Om mina döttrar anammar den stilen så kommer jag förmodligen inte nöja mig med att peka med hela handen. Nej, då lär det bli språkskola och kadaverdisciplin.

2 kommentarer:

Humlan sa...

Så skönt att det inte bara är jag som reagerar!

Batbut sa...

Vi är rörande ense Du och jag