torsdag, februari 28, 2008

Tänkte inte på det...

Ibland är jag faktiskt totalt dum i huvudet! Alltså, inte så där lite oklok utan helt totalt dum i skalet. Verkligen!

Här har jag ojat mig om hur trött jag är, hur stressad jag är, att jag inte är så glad och hela konkarongen. Värsta gnällspiken! Men nu har jag förstått vad som var felet!

TROLLSKOGEN! Jag led av svår abstinens helt enkelt. Och stället är ju vinterbonat, med både vatten och avlopp så absolut ingenting utom bekvämlighet har hindrat mig.

Tidigt imorse tog jag tåget en liten bit norröver, blev hämtad av trollfar med små, söta trollungar. Och så såg jag paradiset igen! Med nytillbyggd veranda, strålande sol och hela 15 grader i solen. Lugnet kom över mig och jag bara njuter.

Middagen blev helgrillad fläskfilé, grillad utomhus! Lite läckert eller hur?

Nu är det svart, tyst och lugnt. En liten pokerturné med trollungarna och sedan tidig kväll. Här ska sovas tungt, länge och drömlöst.

2 kommentarer:

Humlan sa...

Hur kan man bara glömma bort att man har en Trollskog???
Hoppas nu att du blir av pigg och lugn, glad och inspirerad!

Batbut sa...

Humlan, vad kan jag säga? Jag är dum i huvudet...*S*