fredag, februari 01, 2008

I am bad!

Fick mig lite skvaller serverat imorse. Från Mellantrollets tidigare klass. En mamma lättade sitt hjärta. Samma mamma som jag tidigare nämnt, som tyckte att jag var överkänsligt när Mellantrollet råkade illa ut. Och som i mitt tycke svek något så oerhört när hon tog ställning emot oss i vår kamp för Mellantrollet.

Den här mamman var nu otroligt trött på läraren, för hon var så inkompetent. Surprise! Märkte hon det först nu?
För att hon inte tog itu med de stökiga eleverna. Känns det igen månne?
För att hon lät vissa elever som är "annorlunda" bära hundhuvudet för de stökiga elevernas agerande. Ring any bell?

Hon var även trött på en av Mellantrollets värsta antagonister, som hon ansåg var ett "hår av hin". Samma barn som hon tidigare försvarat och istället tyckte att det var Mellantrollets fel att det inte fungerade. Fast då drabbade det iofs inte hennes eget barn....

M a o, exakt de problem som vi själva stred med i över ett år har hon och några fler nu helt plötsligt kommit underfund med att de existerar. De problem som de tidigare ansåg vara rena fantasier från vår sida, har de nu insett att de är en brutal verklighet. Welcome to the real world!

Nu ville den här mamman agera för att dels få bort läraren och dels för att förflytta några av de här stökeleverna, alltså samma elever som Mellantrollet hade problem med. Men som enligt den här mamman inte alls var några stökelever, iaf inte då. Men tydligen nu. När det inte fanns någon annan syndabock (läs Mellantrollet) att skylla på.

Hon pejlade lite försynt om hon kunde få stöd i sitt agerande från oss. Vad svarar man på det? Shouldn't think so!

Nu var det inte mig utan Trollfar hon talade med. Hade det varit jag som stått där hade jag nog fasiken läst lusen av henne, men Trollfar är något mer diplomatisk än mig. Möjligt att jag är långsint, möjligt att jag agerar barnsligt men no way in hell att jag ställer upp på någon som svek mitt barn när vi behövde hjälp! Okej, om människan svikit p g a oförstånd, okunskap eller för att hon helt enkelt inte märkt något. Så var det inte, utan hon fegade ur. Det var lättare att ta parti för majoriteten och bibehålla sin position som "trevlig förälder", än att vara obekväm som jag var (och än är om det händer något).

Jag säger bara en sak till den här damen, lycka till!

(förmodligen tur att jag fortfarande är sjuk och inte lämnade i skolan för då hade det nog varit liv i luckan där. Jag är inte på mitt mest diplomatiska humör.....)

1 kommentar:

Tankevågor sa...

Helt otroligt fräckt av henne! Jag blir så upprörd när jag läser det här. Hon hade alltså mage att komma och ber ER om stöd nu?!!

Problemet i klassen finns ju helt uppenbart kvar! Det framsår ju helt klart att den där läraren inte gör sitt jobb och jag blir vansinnig när jag läser att hon får fortsätta att missköta sitt uppdrag.
Nu får väl den där rektorn snart inse att hon/han har yttersta avsvaret för hur det går till på skolan.

Att trollfar kunde hålla sig lugn när hon kom och pratade med honom är mer än beundransvärt! Ingen idé att ta såna strider...jag skulle ha fått ett utbrott på henne.