måndag, december 08, 2008

Jaha och?

Tänkte bara tala om att jag är fortfarande här. Fast ändå inte.

Förra veckan kändes lite lätt stökig, och för att riktigt sätta pricken över i:et så blev hela vårt palats ute i Trollskogen strömlöst.

Mycket mysko.
Ny pump och strömmen försvann.
Konstigt konstigt.
Tyckte även elektrikern.

Ända tills han upptäckte de 4 döda mössen.
Och den avgnagda elledningen.

Jag skrek uppenbarligen inte högt nog förra veckan.

Kan väl säga som så att ransonering känns som ett klart lämpligt ord när jag tänker jul.....

6 kommentarer:

... sa...

Har saknat dig.
Du får väl lägga ut lite mat till mässen så de slipper äta elledning...låter så svårsmält...

... sa...

mössen...

mossfolk sa...

Här är en till som har saknat dig!
Så typiskt att allt ska komma på samma gång. Råttgift säger jag (och känner hur små horn växer upp ur pannan). Antisimex röda. Billigare också än att ta död på dem med elledningarna...

Mildamakter sa...

Skaffa katt! ;o)

... sa...

Du har fått en AWARD...visserligen inte en Oscar - men nära! ;-)
Gå in på min blogg och hämta.

Tankevågor sa...

Möss!!?? Om det inte vore för allergi så skulle jag också säga skaffa katt! Så istället säger jag musfällor!