måndag, december 04, 2006

She did it again!

Trollmor: Men gumman, varför är Du ledsen?
Lilltrollet: För att ni inte tycker om mig. Ingen tycker om mig!
Trollmor: Gör vi inte? Älsklingen, vi tycker jättemycket om Dig.
Lilltrollet: Det gör ni inte alls. För jag är dum!
Trollmor: Är Du dum? Varför säger Du så?
Lilltrollet: För jag är det! För jag skrek och bråkade förut.
Trollmor: Älsklingen, det är inte samma sak som att Du är dum.
Lilltrollet: Det är det visst det. Ni tycker inte om mig! Ingen gör det!
Trollmor: Gumman, lyssna nu. Kommer Du ihåg när jag blev arg och hade sönder en tallrik?
Lilltrollet: Ja, Du var jättearg då.
Trollmor: Ja, så arg att jag slog tallriken i diskbänken och så gick den sönder.
Lilltrollet: Det var jättedumt av Dig.
Trollmor: Visst var det. Men tyckte Du att jag var dum då?
Lilltrollet: Nej, Du är snäll mamma. Du var bara arg.
Trollmor: Just det, men jag gjorde en dum sak.
Lilltrollet: Mmmmm
Trollmor: Det är samma med barn älsklingen. Att bara för att man gör en dum sak betyder inte att man är dum. Det är saken man gör som är dum. Förstår Du?
Lilltrollet: Okej. Då tycker Du om mig?
Trollmor: Jag tycker alltid om Dig älskling.

Mellantrollet: Mamma, om det där stämmer så är det lite korkat!
Trollmor: Det stämmer älsklingen. Man älskar alltid sina barn även om de gör dumma saker. Men varför är det korkat?
Mellantrollet: Då kan man göra roliga men dumma saker hela tiden!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaa. What's comin' up next? ;)

Anonym sa...

...en smart tjej...det är nästan så att man misstänker att hon kan vara för smart för sitt eget bästa...!

Batbut sa...

Något för smart för sin mor iaf....*S*