måndag, december 18, 2006

Ung kärlek..

Lilltrollet är kär. I killen som går i 2:an. Så häromdagen stolpade hon fram till honom. Berättade frankt att hon var kär i honom och hon ville gärna höra vad han kände. På vilket han svarade att han tyckte hon var söt, rar, gullig och att han nog var lite kär i honom. Och med det konstaterade Lilltrollet att de numera var ett par.

Så nu är mitt lilla 6 åriga yrtroll inte längre singeltjej. Hon är stadgad. Känns lite konstigt.

ps: Hon har även förärat kärleken en dikt, som hon själv komponerat. Den innehöll allt från guldglittrande ögon till bultande hjärta och darrande händer. Vad ska det bli av denna lilla madame?

7 kommentarer:

PGW sa...

Ojoj, nu måste ni lägga om planerna för julen så att alla kan vara hos båda släkterna och så. :-)

Gulligt :-)

Anonym sa...

PGW tänkte lite längre än näsan... *asg* Jag kom av mig när jag skulle kommentera...

ANNA-LYS sa...

Ohhh ....
så fint och vackert ...

God Jul

Anonym sa...

Filifjonkan säger. Så roligt när väntas det tillökning tro är det känt ännu? Bara hon fått en ordentligt vacker ring och hon har fått läsa hans bankkonto är det väl rätt ok nog tror jag ???? :)

Bloggblad sa...

Det börjas tidigt numera. Mitt barnbarn 3½ har sett tätt ihopslingrad med Albin, 3½ - idogt pussande varandra på munnen... men nån kärleksdikt har jag inte sett till. (Får lära henne lite om poesins värld nästa gång!)

Bambi sa...

Nja, vad vet jag- hon kanske brås på sin mor?! *ler*

Batbut sa...

PGW, yes nu blir det körigt...
A-M, hon är inte riktigt klok den där blekgröna
Anna-lys, visst är det! Och välkommen hit. Och så klart - God Jul Du med
Filifjonkan, känner jag den här lilla damen rätt lär hon själv fixa ett stort bankkonto och köper honom en dyr ring *S*
Bloggis, tycker jag absolut - mer poesi! Hon har ju att brås på
Bambi, nej vet Du vad...*asg*