tisdag, januari 16, 2007

Mellantrollet går på knock!

Mellantrollet: Mamma, måste Du parkera bilen i garaget?
Trollmor: Yes baby, det är fullt på gatan så det blir garaget.
Mellantrollet: Men jag orkar inte gå från garaget
Trollmor: Tyvärr så är Du så illa tvungen. Det är inte så långt.
Mellantrollet: Kan vi inte stå på gatan ändå?
Trollmor: Nej vännen, för då får vi p-böter och det är inget kul.
tystnad.....
Mellantrollet: Mamma, är jag eller pengar viktigast för Dig?
Trollmor: Det är klart att det är Du som är viktigast!
Mellantrollet: Men ställ Dig på gatan då!

8 kommentarer:

The Female Dinousaur sa...

Tjoff! Pang! Den satt, direkt i krysset! Blev det gatan eller garaget? ;-)

Anonym sa...

Pengarna eller livet...
Hejja mellantrollet hon kan, hon!

Hej igen Batbut!
Jag bloggar igen efter ett långt uppehåll. Nu skall jag se vad du har haft för dig på sistone!

Batbut sa...

Biggis, hon gick från garaget! Under protest...
Mifflan, hon kan hon - helt rätt! Och välkommen tbx, skönt att ha Dig här igen

Anonym sa...

:)"Morskan"(gapskrattar)

Anonym sa...

Klockrent! *ASG*
Hon är ju bara för underbar =)

PGW sa...

Hahaha, mellantrollet vann igen! Känn dig överlistad :-)

Anonym sa...

Filifjonkan skrattar högt. Ge dig aldrig i polemik med ett så klyftigt barn! Du åkte dit så det small här! :))

Batbut sa...

That girl is mine...*S* Och hon sätter dit mig, igen och igen och igen....