måndag, januari 01, 2007

Min framtid.....???

I den stora bloggdjungeln finns det alla möjliga sorter, däribland en klok och lycklig Groda som förnöjt skuttar omkring, och nu har hon utmanat mig! Sådant kan jag inte stå emot.... Temat är klokt och kanske inte så förvånande:

Mina förväntningar på år 2007
1. Att mina troll ska må bra, i både kropp och själ. Att de varken ska bli mobbade eller mobbas
2. Att stortrollet ska få iordning på sitt höga blodtryck och hitta gnistan igen
3. Att jag inte ska gå in i väggen, hitta nödbromsen och lära mig att NEJ inte är detsamma som att svika
4. Att världen i stort och smått ska göra sitt bästa för att vara snälla mot varandra. Att de s k axelmakterna ska ta sitt ansvar och hjälpa de länder som är i behov UTAN en "hidden agenda"
5. Att vi ska börja vara snälla mot varandra, börja värna om varandra och återuppliva saker som hänsyn, vänlighet, respekt mot varandra o dyl
6. Att jag själv ska våga / orka fortsätta på min inslagna väg mot välmåendet och även krydda det hela med mer fysisk träning
7. Att mitt nya företag ska växa och frodas, att jag ska kunna tjäna pengar på det och dra ned på mitt andra jobb
8. Att jag ska ta mig i kragen, ta mig tid och skriva boken som finns i mitt hjärta. Om så det enbart blir för den närmsta kretsen så ska den på pränt!
Ganska egoistiska önskningar, men utmaningen var ju "Mina" förväntingar och ingen annans.....

4 kommentarer:

Lyckliga Grodan sa...

underbart..
och kom ihåg..
femton minuter om dagen räcker..

du har tid med det..

;)

Humlan sa...

Åh, vad jag blir imponerad av människor som faktiskt hittar orden och kan formulera dem!
Jag hittade bara ordet balans (och en massa gnäll, men det strök jag...). Men å andra sidan är Balans ett ganska vitt begrepp och jag lyckades beskriva det lite idag. Men du och Grodan lyckas få till det så bra att jag blir alldeles grön av avund (inte att förväxla med grod-färg!).

Cornelia sa...

Önskar dej lycka till med allt!

Batbut sa...

Grodan, gills promenader?
Humlan, tack. Du klär i grönt...*s*
Cornelia, tack Du med!