tisdag, januari 23, 2007

Typiskt!

Fråga: Hur ofta går Trollmor på party?
Svar: Väldigt sällan!
Fråga: Vad skulle Trollmor göra ikväll?
Svar: Gå på party! Big party!
Fråga:Vad gör Trollmor ikväll?
Svar: Går inte på party.
Fråga: Varför bangar Trollmor ett party?
Svar: För Trollmor är nuvig!

En förkylning från hell har drabbat mig. Tack för den Televerket! Jag tror jag får spunk. Istället för att glida runt iklädd svart och dekorerad med lite Confusing smycken så ligger jag nedbäddad i flanellpyjamas med clownröd näsa och rinnande ögon. Jag har en svag misstanke om att mitt höga tempo kan ha något med saken att göra. Tror att stress kan påverka immunförsvaret. En förflugen tanke fladdrar runt i skallen, något om att kroppen säger ifrån osv. Känner lite svagt igen det.....*s*

Men en får vara glad för det lilla. En ny stickning (ponscho till kidsen) och James Woods, i brist på party!


ps: Vet ni hur rolig jag ser ut när jag i högklackade boots försöker ta mig oskadd fram på glashala gator? Fasiken, jag ser ut som en stelbensopererad lyktstolpe

11 kommentarer:

Cornelia sa...

Nu tycker jag verkligen synd om dej!

Humlan sa...

Stackars dig! Förkylning och missat party! Men party när man är vrålförkyld är inte heller roligt, så det är nog klokast med flanellpyamas och stickning.

Skulle inte damen kunna tänka sig att kliva ner från sina höga klackar och bli lite jordnära när det är glashalt? /Undrar en som klafsar runt i walkingskor... och längtar efter höga klackar! ;-)

Vi på Kantarellen sa...

Stackare!

Jaa, kroppen säger ifrån. Jag VET!

The Female Dinousaur sa...

En förkyld fladdermus har svårt att flaxa med vingarna (bevingat *hahaha* djungelordspråk). Se till att bädda ner dig djupt, djupt i den där sängen, med fluffiga kuddar och varm honungsmjölk (urk) så att du blir en frisk fladdrande mus snart igen!
//sa Biggis efter tre öl

deeped sa...

Trist. Minst sagt.
Högklackade boots? Well - för min del kan jag tänka mig eftersom jag vet hur jag ser ut när jag försöker förflytta mig med apostlahästarna i mina mc-boots med klack...

Bambi sa...

Stackare! Krya på dig!

Lyckliga Grodan sa...

visst är det väl eländigt..
att kroppen inte fattar bättre..
den borde ha hållit emot åtminstone över en partykväll

grodan som tycker liiite synd om dig..

Anonym sa...

Stackars Trollmor. Du får krya på dig.Sen är det ju bra om du inte använder de högklackade så länge Kung Bore är lös!Täckjackstövlar med traktorsulor förordas. Då gå man säkert. Inte vackert men varmt och skönt.

... sa...

Borde inte fru Batbut med sin olycksstatistik veta bättre än att vandra runt på stadens gator och torg i höga klackar när det är glashalt ute?

Nä, masrch i säng med sig och halsa en Red Bull (ger dig vingaaaar)

Kramar från hon som vet bäst! ;-)

Anonym sa...

Spunk - ett lite oskyldigt ord som jag också använt febrilt för att uttrycka mitt humör titt som tätt... ända tills en vän av all välvilja (precis som jag nu till dig) talade om vad det betydde på engelska...

Hoppas du mår bättre idag!

Batbut sa...

Tack Cornelia!
Men Humlan då, jag gillar utsikten lite så här från ovan...*s*
Mamse, jag ser och lär (kanske...)
Biggis, det ordspråket är taget!
Fasiken Deep/Ed tänk vad snygga vi skulle vara på en dejt i vinterhalkan...*s*
Tackar Bambi!
Visst är kroppen konstig Grodan, party - då borde den bli pigg som bara den tycker man.
Filifjonkan, jag vet. Du har rätt... men jag är fåfäng....
Kimmi, jag gick till sängs. Men utan vingarna... gick bra ändå *S*
Tack Unique, jag var tvungen att slå upp det. Ska nog ransonera det uttrycket, iaf bland mina engelska kunder....*s*