söndag, januari 07, 2007

Vilodagen.....

Nu är den här igen. Vilodagen. My ass! Har iofs haft en lugn morgon, sov till 9.30. Gissa om det var skönt. Sedan softade jag med små troll och tittade på Barnkanalen. Lagom för mitt morgontrötta huvud. Sedan frukost med hemmapressad apelsinjuice som är ett led i mitt nya liv. En liten C vitaminkick för att starta dagen på ett bra sätt, tillsammans med Omega 3 smör. Och rökfri sedan länge. Fasiken, det ska nog bli folk av mig också.

Men det var ju inte det som var dagens issue. Vilodagen var det. Åter till ämnet! Dagens punkter är följande:

1. Presentinslagning - check
2. Håruppsättning litet troll - check
3. Pannkakssmet - check
4. Avstämning nya hemsidan - p g
5. Grädda pannkakor - snart så...
4. Lilltroll till kalas - at 1400
5. Mellantroll till kalas - same same but different (och här blir trollmor kvar som förkläde)
6. ETD mellantroll at 1600
7. Upphämtning litet troll at 1600
8. Middag hos kamrat ETA ca 1700

Asch då, vad gnäller jag för? Det var ju bara 8 små punkter. Klart jag fixar det!
Hej hopp i Trollskogen. I'm off!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Själv ska jag bara städa, tvätta och laga mat. Och alla tre är vi minst två om....

Mette sa...

Oh, färskpressad apelsinjuice är det godaste jag vet. Hur pressar du? Har du en så´n där stor maskin eller bara en liten plastgrej?

Tankevågor sa...

Det är så gott med färskpressad juice. Ska jag också börja med....jisses vad pigga vi ska bli! ;-)

Batbut sa...

Christina, vi är iofs 2 här också men jag är på något sätt projektledare..*S*
Mette, det är hur gått som helst. Och svaret är varken eller. Vi fick en sån däringa italiensk variant, där man delar apelsinen - lägger den på en liten kulle och trycker ned ett handtag. Hur lätt som helst. Tar ingen stor plats och trollen älskar att serva trollmor med färkspressad juice *s*
Londongirl, vi kommer bli som tonåringar igen....*S*

Mette sa...

Oh men är inte det en så´n där stor silvrig grej? Som en kran lite? Så´n vill jag ha ...

Batbut sa...

Yes Mette, exakt! Hur bra som helst, kan rekommenderas