måndag, juni 05, 2006

Att måla eller inte måla

Här krävs det enorm eftertanke. Ska jag måla resterande del av huset eller inte? En gavel kvar och så nocken. Det går ju egentligen ganska snabbt, men nu är inte situationen fullt så enkel. Tror jag måste strukturera upp förutsättningarna för att kunna göra en relevant riskbedömning.

Vad som talar för målningen är följande:
- det är roligt
- huset blir så enormt mycket finare
- vad ska jag annars göra?

Vad som talar emot är detta:
- det blåser halv orkan

- jag måste stå på en stege, vilket i sig är en viss risk när jag är inblandad
- lite mörka moln förvarnar om regn vilket inte är kompatibelt med målning
- min axel går knappt att röra, kan inte få upp armen över öronhöjd

Denna delikata fråga kräver nog en kopp kaffe innan beslut kan fattas. Lovar dock att om jag ska upp på stegen så tar jag en liten blogg om det innan. Bara omutifallatt jag skulle rassla ned och bryta armen

5 kommentarer:

PGW sa...

Du kan inte satsa på telepatisk målning från soffhörnet eller så?

Anonym sa...

hur mycket betalar du? jag behöver ngt att göra.....

Humlan sa...

Blåst+Stege... Var rädd om dig!
Långt skaft och stå på marken?

Anonym sa...

Med tanke på dina tidigare eskapader, tycker jag du skall låta bli!

... sa...

Har du tagit med blixt och dunder i bedömningen? En elektrifierad Batbut ser kanske häftigt ut men lär vara attans tråkig efteråt!