söndag, juni 25, 2006

Mycket kärlek i Trollskogen

Mycket prat om kärlek har det varit i Trollskogen den gångna helgen. Vet inte om det varit midsommarblomstren under kuddarna eller solen som gjort sitt, men här har känslorna blommat hos alla våra små troll (i åldern 4 - 7 år!)

Mellantrollet: Vem är Du kär i?
Trollkompis: Det vet Du ju
Mellantrollet: Men Du kan väl säga vem?
Trollkompis: Ja ja, jag är kär i Dig, men gud vad Du tjatar!


Trollkompis 1: Jag vill ha ett marsvin.
Trollkompis 2: Jag vill ha en tjej.
Trollkompis 1: Ett tjejmarsvin?
Trollkompis 2: Nej, en tjej
Trollkompis 1: En tjej på riktigt?
Trollkompis 2: Ja, en levande tjej

Trollkompis 1: Men vad ska Du med en sån till?
Trollkompis 2: Vad ska Du med ett marsvin till?


Lilltrollet: Är Du ihop med någon?
Trollkompis: Med min kompis Trollet
Lilltrollet: Är Du kär i honom?
Trollkompis: Neeeej, men jag är ihop med honom.

Lilltrollet: Jag är inte ihop med någon.
Trollkompis: Vill Du inte vara ihop med någon?
Lilltrollet: Kanske, men det är så många så jag kan inte välja.

5 kommentarer:

PGW sa...

Jag röstar på marsvinet. De är mer lätthanterliga.

Anonym sa...

Marsvin kan inte laga bil:-)

Monica med yffen sa...

Det är nästan lite som "Tjuvlyssnat". :) Kommentarerna är härliga.

Theron o familj sa...

*Skrattar*

Visionary soul sa...

Det är verkligen en hel värld som måste upptäckas och definieras, detta med kärlek! :-)