fredag, juni 30, 2006

Do not lektion nummer sjuttioelva

- Sitt inte i en nyoljad träsoffa. Soffan blir lite konstig efteråt.
- Om Du nu sätter Dig i en nyoljad träsoffa, se till att ha mer än en bikini på Dig.
- Gå inte på nymålat golv. Det blir så konstiga märken då.
- Om Du nu måste gå på ett nymålat golv, se till att ha skor på Dig. Då slipper Du tvätta fötterna i sprit.

Som ni förstår av ovanstående har semesterdagen inrymt en del hantverkaraktiviteter. Jag har både målat veranda, golv och oljat in en soffa. Däremellan hann jag med att granska 18 månaders redovisning. Och ta en tur till badet. Dock utan att nedsänka min smäckra (say what?) lekamen i det otroligt kalla vattnet (23 grader är minst 5 grader för lite!).

I övrigt har jag fått en bloggdepp! Av stora mått. Eftersom jag dels är tävlingsmänniska och dels gillar att synas så hängde jag ut mig själv på ett ställe där man blir poängsatt. Betygsskalan går från 1 - 10, där 10 är bäst. Och jag får 4.2!!!! Jag stinker! Bokstavligen och bildligen talat (luktar lite träolja och målarfärg). Så nu dritter jag i det här, skuttar i säng och hoppas på en lång natt i famnen på JB. Om jag är gladare imorgon kanske jag återkommer. Annars har jag fler ställen jag kan kludda färg på *s*

6 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Ta bort dig... från var det nu var.

Skriv för att det är roligt... NÄR det är roligt.

Sen jag börjat ransonera på inlägg, har mitt besöksantal sjunkit gaska mycket. Och vet du? Det gör inget. :-)

Humlan sa...

...Lacka inte naglarna (seriöst, med underlack-färg-överlack) en stund innan du ska klä om, hämta viktiga bilder (som måste bläddras igenom) och passa tiden till frissan. Det blir också konstiga märken...

Bloggandet ska vara lust, inte tvång eller tävling!
Vi som är trogna läsare här, är det ju för att vi gillar att läsa det du skriver! Räcker inte det???

Lyckliga Grodan sa...

du ska vila battling... det ar det tingens protester vill saga dig...
stilla dig...
och kom hit och bada ist.. 28 grader ? havet..

Lyckliga Grodan sa...

du ska vila battling... det ar det tingens protester vill saga dig...
stilla dig...
och kom hit och bada ist.. 28 grader ? havet..

Bloggblad sa...

Hu, det är som att be elever betygsätta lärare... aldrig. Det räcker så gott med ett sanningens ord när det är utvärdering.

Och ett sånt ställe - tänk om de som går in och betygsätter bara vill läsa om fotboll - eller politik - eller om motorcyklar...? Då är det många av oss som skulle ligga illa till.

Batbut sa...

Ni har så rätt alla ni kloka *S*