tisdag, juni 27, 2006

Karriärsbyte?

Funderar starkt på att byta jobb. Min kropp är som en levande barometer.

Svimfärdig och migrän, jotack - åskväder kommer som ett brev på posten inom 24 timmar
Svullen och lite lätt ledvärk - regnet är definitivt i antågande
Pigg och glad som en kexchocklad - lagom sommarvärme med en lite lätt bris
Seg och med huvudet i en glasbubbla - högtryck på gång med tropisk hetta

Vilken bonde som helst hade haft nytta av mig, men med min fallenhet för vad vi kan kalla för små missöden så ska jag nog hålla mig långt borta från bondgårdar. Vem vet vilken skada en skenande hötröska kan ställa till med när jag rattar den? Eller kan ni se synen när jag av misstag släpper ut alla brunstiga tjurar i kohagen? Eller när hönsen råkar få rödvin i vattenbehållaren? Tror nog det är lugnast för alla inblandade att jag håller mig därifrån.

Däremot finns det ett ledigt jobb har jag hört. Som meteorolog på TV4! Jag kan garantera att alla puritanska chefer kan sova lugnt, för jag behåller kläderna på i alla lägen. Visserligen kan man ana lite kroppsformer genom dykardräkten, men något naket skinn lär inte synas här inte. Och för att lugna dem än mer kan jag lova att ha cyklop med mig. Garanterat fritt från nakenchocker här. So vad säger ni moralens väktare på TV 4, ska vi slå till?

8 kommentarer:

Bloggblad sa...

Å, vad kul. Då får vi äntligen se dig live...

Själv är jag lika seg oavsett väder och vind. I alla fall fram till kvällen.

Tankevågor sa...

Jaaa! Jag vill att du tar det jobbet. Då kanske jag äntligen kan tycka att väderrapporten är kul.

Anonym sa...

Har'u fått jobbet än? ;)

qi sa...

Det låter som du är klippt och skuren för jobbet! Vad väntar du på? Ring TV4!

... sa...

Jaaaa! Behöver du referenser så be dem ringa mig!

Vi på Kantarellen sa...

Tänk att du då genom att känna på kroppen, kan ge morgondagens väder. Hela SMHI kan klappa ihop.

Batbut sa...

Har ännu inte signat ngt kontrakt, men vem vet... *s* Med ert stöd och som referenser måste det vara lätt som en plätt!
Välkommen hit Qi!

Anonym sa...

Det bästa jag hört på länge!
Tone, släng dej i väggen för här kommer blogglandets president!
Sen kan du ju jobba lite extra, och anmäla dej till någon "bondepool".
Mera vin till hönsen!