söndag, juni 18, 2006

Trollet DNA testar

På flygplanet hem idag utspelade sig en något mystisk konversation. Hela planet satt och lyssnade med ett stort leende på läpparna, dock inte jag. Lilltrollet har en väldigt kraftfull pipa....

Lilltrollet: Mamma, vem är min pappa?
Trollmor: Gumman, Du vet vem Din pappa är.

Lilltrollet: Är Zlatan min pappa?
Trollmor: VA? Zlatan? Men var har Du fått det ifrån?
Lilltrollet: Mamma, är Zlatan min pappa.
Trollmor: Absolut inte. Vet Du vem Zlatan är föresten?

Lilltrollet: Jag tror iaf att han är min pappa.
Trollmor: Det kan jag lova Dig att han inte är.
Mellantrollet: Lilltrollet, klart han inte är Din pappa
Lilltrollet: Det tror jag iaf.
Mellantrollet: Men trollfar är ju Din pappa.
Lilltrollet: Hur vet Du det?
Mellantrollet: Men han är ju vår pappa.

Lilltrollet: Är Du säker på det?
Mellantrollet: Njae, inte helt. Fast det är nog inte mamma heller!


Genom hela ankomsthallen på Arlanda marscherar Lilltrollet iväg, glatt sjungandes "Zlatan är min pappa". Efter kommer en lätt trött Trollmor, med en klädsam rodnad. Vad gör man?

För vän av ordningen vill jag dyrt och heligt lova att Zlatan är INTE far till mina barn. Jag lovar på heder och samvete att Trollfar är pappa, i såväl biologisk som annan aspekt.

16 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Hihi.... jag gillar ungar och deras funderingar.

Humlan sa...

Trots min (skrattande)medkänsla för dig kan jag inte låta bli att undra hur dessa tankar kan forma sig i små barns huvuden...

Anonym sa...

Jag dör, jag dör, jag dör...
Får höra nu: VART kommer dessa (miss)tankar ifrån? *s*

Anonym sa...

ROFL Mellantrollets slutkommentar är helt klart den allra bästa! (och pinsammaste LOL) Vad har Trollfar sagt om det hela?

superkryp sa...

Oslagbar kommentar av Mellantrollet!

Jag kommer ihåg när jag och brorsan höll på så där när vi var små. Han insinuerade att jag inte var deras »riktiga« barn. Grr. Det är klart att man blev osäker... He he.

Anonym sa...

Hihihi, vad underbart! :-)

Bambi sa...

Vilken underhållande flight det måste ha varit för övriga resenärer *s* Ut och resa snart igen?? ;-))

Nina sa...

Hoppas du inte misstycker att jag nämner att Zlatan är pappa alleredan hos mig! ;0)

Mette sa...

Hehehehheeh!

Anonym sa...

När våran stora tös var liten så pekade hon på BingoBerra(nån som kommer ihåg?) och utbrast: PAPPA?!

Batbut sa...

Mamse, Du kan få låna mina. Det är inte tyst en sekund *S*
Humlan, jag törs inte fråga hur de tänker.
Myran, ärligen - ingen aning! Jag trodde inte ens hon visste vem Zlatan var
Hexi, turligen nog är utseendet en kopia av trollfar så inga tveksamheter där inte
Superkryp, jag hoppas Du kommit över traumat *s*. Välkommen hit btw
Jenny, i efterskott ja men lite underligt *s*
Bambi, jag tror nog jag håller mig hemma ett tag. Lovar att förvarna innan nästa turné
Stygga lilla loppan - be my guest!
Mette, skratta Du!
Therese, i det fallet är Zlatan att föredra *S*

Visionary soul sa...

Du har det bra du, som har en egen underhållningsorkester med dig vart du går! Du kan ju inte ha det tråkigt en sekund...! :-)

Bloggblad sa...

Och vad består "annan aspekt" av? :)

Batbut sa...

VS, jag kanske ska starta en reality show? Dokusåpan Trollskogen? Kan det vara ngt?
Bloggis, jag som försökte vara klok. TÄnkte på att det finns biologiska fäder som inte tar sitt sociala ansvar, och icke biologiska fäder som tar ansvar. Och ville då påpeka att trollfar är far all the way *S*

... sa...

Nåja...om man nu hade fått välja pappa så har hon ju sett ut en som är hyffsat tjusig. *fniss*

Cornelia sa...

Battis, det där med annan aspekt - solklart tyckte jag!