söndag, juni 04, 2006

Vilodagen

Seriöst, hur gör man när man tar det lugnt? Här ute i Trollskogen är det full fart, iaf på Trollmor. Idag har jag:
- målat ett litet förråd
- målat husgavlarna
- målat bjälkarna på verandan
- skurat verandan med såpa
- målat utemöbler
- målat en liten trappa

Däremellan har jag hunnit få i de små trollen både lunch och middag. Visserligen inga större kulinariska mästerverk, men väl så mättande.

Kan väl säga att jag är lite mör nu. Att måla är väl kanske inte vad sjukgymnasten skulle rekommendera för min sargade axel. Så här med facit i hand är jag benägen att hålla med. Men när jag börjar så glömmer jag tid, rum och smärta för det är så otroligt roligt.

Nu ska här bli tjejmys i soffan. Trollfar ska jobba imorgon så vi blir solo på landet de små trollen och jag. Tror att det blir en tidig kväll. Och om jag inte tar helt fel så lär vi alla hamna i samma säng. M a o är risken överhängande att det inte blir något mer bloggande ikväll. Står ni ut eller kommer ni sakna mig något alldeles otroligt?

Over and out from The forest of Trolls

7 kommentarer:

Ilva sa...

sakna dig nagot alldeles forskrackligt!

Bloggblad sa...

Det är annat det, än de vilodagar jag växte upp med! En bilpromenad, på sin höjd... :) (Nutidens ungdomar vet nog inte ens vad en bilpromenad är!)

Men du har ju i alla fall gjort nytta - och nåt annat än det vanliga. Jag har inte gjort nån nytta alls idag. Ganska skönt det med.

Anonym sa...

Söndagar är mer som pysseldag idag. Man tar det man vill göra eller tvingas till! Njut av kvällen, du kommer väl tillbaka snart snart?

Batbut sa...

Tack Ilva!
Bloggis, jag måste precis missat det där med bilpromenader eller så var det inget man gjorde i min hemstad.
A-M, jag är aldrig borta länge *s*

Anonym sa...

Oj vad du har legat i. Själv var jag nöjd med att ha hunnit storstäda köket och tvätta med tre busungar hemma.

Batbut sa...

Det var inte så illa det Lilith. Du har ju en buse mer än mig oxå *s*. Välkommen hit btw

Batbut sa...

Det var inte så illa det Lilith. Du har ju en buse mer än mig oxå *s*. Välkommen hit btw