söndag, mars 04, 2007

Fjällskräck!

Vaknar mitt i natten av att jag hört något. Ligger still och lyssnar, men inget mer hörs. Bara snusningar från mina rumskamrater av storlek small, medium och large (eller kanske xl t o m).
Försöker somna om, men en känsla av att något pågår ligger och gror i magen.

Funderar på att väcka stortrollet, men tycker själv att jag är löjlig. Vad ska hända i en fjällstuga knökad med troll? Klart att ingen obehörig finns i stugan eller hur? Och då hör jag det igen, ljudet. Ett försiktigt knäppande. Inser att jag kommer att ligga där & lyssna hela natten, så det är lika bra att jag går upp och kollar.

Smyger ut i vardagsrummet, som är helt tomt. Tar en tur till bastudelen. Också den helt tom. Passar på att pudra näsan (som det så vackert omskrivs) och försöker samtidigt höra ljudet igen. Ingenting. Lugnad går jag ut och fryser till is.

Där i mörkret står en människa och glor rakt på mig. Ser totalt vild ut. Håret på ända, iklädd något som liknar en fängelsedräkt och stirrande blick. Jag drar djupt efter andan, bereder mig på ett skrik men det fastnar i halsen.

Jag inser att blivit rädd för min egen spegelbild. Fan ta helfigursspeglar!

12 kommentarer:

Tankevågor sa...

Åh, fy vad läskigt! Förstår att du blev rädd. ;-)

Humlan sa...

Hihi!

Anonym sa...

Men jag blev lite rädd också....

mossfolk sa...

Himmel, det var riktigt läskigt... innan det blev kul ;)

Anonym sa...

Det borde vara förbjudet att ha speglar på ställen där de kan skrämmas ;-)

Anonym sa...

:D flera gånger om! "Morskan"

Bloggblad sa...

Fy sjutton vilken upplevelse!!! Hemma hos sig själv vet man ju var man ska blunda...

Batbut sa...

Kan väl säga att det gjorde attans ont i ögonen.... Jag är glad att jag inte behöver se den synen varje dag..*s*

Anonym sa...

Det märkliga är väl att spegeln inte sprack från kant till kant av e så leer* o ful kärring!

* Leer = smålschöttska för elaker o rälier o tyken o uppnäbbig!



Sign. "Anonym Trevlig"

PS
Tänkte du ville SE att jag är här... Ibland :-D
DS

Anonym sa...

Ohh vilket klimax det blev! Vart riktigt oroad ett tag innan jag kom till punkt.
Speglar,,har du sådana framme de vänder jag alltid på man blir bara deppad av att se den konstiga typen som glor på en, Gör så,så du slipper du hjärtfel mitt i natten.. :)

Batbut sa...

Kära Drottning av ökenslätten.... ska vi jämföra? *s*
Filifjonkan, ibland blir det tokigt...*S*

Anonym sa...

Nähäsörrö de ska vi inte... Ba så du vet :-)