onsdag, mars 14, 2007

Våren har kommit....

Om jag inte har helt fel så är det våren som har smygit sig på lite snyggt. Gadonk sa det och så var den här. Och med den P A N I K E N....

Och vad består denna panik i då? Jag kan iaf berätta vad den INTE består av: Bikini 2007! Nu har jag tagit klivit upp på mognadsstegen så bikini 07 har jag ratat för länge sedan. Ingen panik där inte. Nej då, om trollmor badar så är det i en skogstjärn iförd heltäckande baddräkt. Och den stackare som råkar få syn på mig får skylla sig själv.

Paniken är snarare det att "nu är det vår, nu måste vi vara ute. Njuta av ljuset". Visst är det mysigt, men hallå! Jag gillar att komma hem, krypa upp i soffan och grisa. Och så är det garderoben. Which I hate! Vinterkläderna ska tvättas och packas ned. Sommarkläderna ska upp och av någon outgrundelig anledning så har de oftast krympt därnere i källaren. Och så blir det smärtsamt tydligt att jag har en otroligt trist kollektion mjukvaror som hänger där. Det är svart. Och svart. Och svart. Och svart. Följt av liiiiite vitt. Och så mer svart.

När jag väl lyckats ta mig över det panikstadiet kommer nästa. Två damer till som har omfattande garderober. Mysko, jag älskar att tokshoppa till tjejerna men hatar att handla till mig själv. Förklara det om ni kan! Hur som, dessa damer växer på vintern så nu är det storrensning som gäller.

Och då slås jag av följande:

1. Hur otroligt mycket onödigt jag köpt till dem
2. Hur alltför många plagg i princip är oanvända
3. Hur svindlande fort de växer

Och i mitt nuvarande sinnestillstånd där jag har överkänsliga tårkanaler i kombination med världens största brullepuddinghjärta så räcker det för att jag ska knö in mig i kudden, som relativt snabbt blir dyngsur. Och så måste jag byta lakan. Och då inser jag hur länge sedan det var jag tvättade kuddarna. Och så tvättar jag kudarna... osv osv osv....

Ni ser, det är inte lätta t vara jag *s*

8 kommentarer:

Cornelia sa...

stackars stackars dej... men du måste inte gå ut för att solen skiner, man får vara inne, och om du struntar i tvätten en vecka... det är ju bara er egen skit, so what! Jag undrar om det ens är någon idé att ta ner julgardinen i köket och hänga upp något mer påsklikt... det är ju snart jul igen.

mossfolk sa...

Klart att man inte behöver vara ute mer, man gör ju som man vill! (och det är fortfarande mörkt på kvällarna, toppen mysa-i-soffan-tid)
Du har en utmaning hos mig :)

Anonym sa...

Ja man börjar sakna studen att grisa i soffan med ljus och så.

Det är någon som går och byter etiketter på kläderna om nätterna.

Förra lördag var vi på en nyöppning hos bilfirman V och på väg till bilen såg vi en storvuxen 7 årig i i för liten overall. Vi tänkte stackars pojken!

Trollmor sa...

Jaha dina ungar oxå!
Lite sån panik blev det i höstas när snön kom! Alla vinterjackor var för små...

Och ja, när jag tar/släpar mej till en klädbutik för att handla nåt till mej, brukar det inte finnas några kläder till mej i påsen när jag går ut, utan alltid till trollungarna (oftast till storasyster)
hm märkligt, hon behöver inte fler toppar nu...

... sa...

Ta det lugnt! En sak i taget! Det viktigaste först! Och skit i resten!

Tankevågor sa...

Det är samma elände här! Just nu ligger jag nedbäddad i en massa feber och förkylningsvirus. Utanför fönstret lyser solen och det har blivit vår. Senast jag var ute hade jag varm vinterjacka och kängor, inser att det inte är läge för det längre. Måste rota fram mina (svarta?) vårkläder nu!!!

Smarta Sara sa...

Precis det du beskriver som jobbigt - är något som jag älskar. UT MED VINTERN! In med våren! Det är något helande och renande med att få packa ner vintern och stuva ner den i källaren. Tycker jag då.

Batbut sa...

Cornelia, jag tar Dig på orden!
Mossfolk.. shit.. jag har glömt utmaningen. jag ska genast ställa mig i skamvrån!
A-M, visst är det konstigt att man aldrig är nöjd
Trollmor, visst är det mysko? Men idag lyckades jag iaf handla smink till mig själv...
Smarta Sara, innerst inne älskar jag det med. Jag försöker bara hantera stressen... *S*
Kimmi - vad säger man? Yes Sir!
Londongirl, krya på Dig vännen! Och Du, svart är aldrig omodernt *s*