torsdag, mars 08, 2007

Nyhetsbulletin från The Batbutbladder

I Batbutistan är läget lugnt. Ingen revolution. Presidenten har inte abdikerat, men lyser med sin frånvaro. Ingen har sett till presidenten sedan före årsskiftet. What happened? Jag har en teori! Som alla stora ledare så filade presidenten på ett tal till folket, att fira in det nya året med. Och med tanke på att presidenten har noll koll, pratar oupphörligen och aldrig kan sätta stopp så tror jag att presidenten fortfarande sitter på kammaren med pennan i högsta hugg! Blir förmodligen färdig till 2008.....

Butsaida då? Vart har hon tagit vägen? Som vän av ordningen tog jag kontakt för att höra hur vattnet flyter under broarna. Det var nog inte en av Butsaidas bättre dagar.....

Batbut: Kära Butsaida, hur mår Du egentligen? Vi saknar Dig och Dina visdomsord.
Butsaida: Jaså! Som om Du brydde Dig!
Batbut: Men verkligen, det gör jag. Och flera med mig
Butsaida: Tror jag inte.
Batbut: Seriöst, jag gör det. Hur är läget?
Butsaida: Hur så?
Batbut: För jag är nyfiken
Butsaida: Ta reda på det då
Batbut: Det är det jag försöker
Butsaida: Fine, låt mig veta när Du har besked!
PANG....

Jag gör ett nytt försök när våren kommer. Förmodligen lider Butsaida av ljusabstinens. Jag har hört att hon inte är riktigt vinterkompatibel

Eller vet ni vad... En ny teori.... Kanske Butsaida och Presidenten har låst in sig tillsammans! Sitter där och spelar Alfapet. Dricker starka drinkar och fnittrar kopiöst... Vem vet?

1 kommentar:

Anonym sa...

Det blir ett schysst tal med visioner dårå!