onsdag, mars 07, 2007

Men oj då...

Idag har jag varit högpresterande. Effektiv som en liten gnu. Siffror har manglats på korsan och tvärsan, stoppats lite hit och dit. Resultatet blev att bokslutet är färdigt! Så nu är jag klar med alla liggande bokslut. Andas lite och sedan sätta igång med deklarationerna. Snacka om upphetsande jobb jag har....*s*

Igår var det lite roligt. En av mina kunder delar kontor med några killar som gör reklamfilmer. Och jag spelade in en sådan igår! Inte hela jag dock. Det var bara min röst de ville åt. Visserligen bara som en demo, men ändå. Kändes lite häftigt att stå där med bautamicken, försöka låta sensuell och krypa under skinnet på lyssnarna. Lite smickrad blev jag också då de benämnde min röst som "djup, sensuell och trovärdig". På filmen är det en übersexig donna på max 25 som svassar runt. Men det är MIN röst! Undrar om det kan kallas för falsk marknadsföring?

Men det var ju idag jag var inne på! Ordning i ledet. Iaf, jobbade som en högpresterande duracellkanin. Klockan nittonhundra packade jag ihop och tog mig till tricken. Som i trance klev jag på. Oj då.... åt fel håll! Attans otur. Av snabbt som en avelsråtta på väg till jobbet. Och på rätt tåg. Men jag glömde att byta..... så istället för mina sedvanliga 15 minuter hem slog jag någon form av rekord idag. Men what the heck, shit happens även på Kungliga Slottet. Och i Trollskogen.

Hur som, nu är jag hemma. Ordningen återställd. Pyjamas på. Och nu till sängs med en kvinna, en gammal goding har blivit tagen till nåder igen. Patricia, hold your horses - I'm comming!

2 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Se där.... en slumrande talang!

Anonym sa...

Men man vill ju veta VILKEN reklamsnutt just din sensuella stämma hörs i?!