torsdag, mars 15, 2007

Lite annorlunda utmaning...

Från en ung dam ute i bushen fick jag följande utmaning - de vanligaste fraserna på mitt jobb.

Som egenföretagare blev det då lite kruxigt. För mitt jobb, dvs MIN arbetsplats är ju hemma i sovrummet. Inte så ekivokt som det låter, men det är där kontoret får rum (och ja, jag vet - alla anhängare av feng shui kan nu få dåndimpen. Mea culpa!). Och när jag sitter där så är jag ganska så tyst. På sin höjd dyker det upp ett "Määääää" när det går lite långsamt eller datorn hänger sig.

Å andra sidan är jag ute hos kunder 3-4 dagar i veckan. Och det är ju också min arbetsplats. Så då är frågan, ska jag ta en fras per kund? Jag är ute hos en 6-7 stycken per vecka. Eller ska jag ta den plats där jag oftast är? Shit, den här logisitiska hanteringen av utmaningen blev lite lätt komplicerad. Jag som skulle tidigt i säng....

Jag improviserar lite:
Hos det unga, trendiga produktionsbolaget är det absolut mest frekventa frasen "Gött Mos". Be mig inte förklara!
Hos dataföretaget är det oftast "Men är Du totalt oteknisk eller?". Även här undviker jag gärna förtydliganden.
Hos designföretaget är frasen "Vet Du var jag lagt.... " defintivit den som oftast klingar. Kan väl lugnt säga att kreativiteten har trängt undan ordningssinnet.
Slutligen klämmer jag i med mina små doktorer. Där hörs väldigt ofta "Och hur är det här då?".

Jag kan även passa på att besvara den sista frågan själv, även om den inte är riktad till mig. Men vad fasiken, det är min blogg så jag bestämmer själv! Här är det GODNATT!

Utmana... just det... äsch då... nu är jag sömnig... så jag gör det lätt för mig - alla som läser detta är utmanade!

Tiddelilooooo

Inga kommentarer: