måndag, mars 05, 2007

Mogna madamer!

Kommer ni ihåg mamman till prinsessan? Damen som vägrade inse att även hennes dotter var mänsklig och kunde fela? Hon har nu övergått till en ny taktik för att "skydda" sitt barn - de har slutat hälsa! Snacka om moget. Orkar faktiskt inte ens bli upprörd, utan jag finner det mest patetiskt. Bra sätt att lära sitt barn hantera konflikter på.....

Enda jag är lite orolig för är att mamman ifråga kommer att uppmuntra sin "prinsessa" än mer i hennes elakheter mot mellantrollet. Men vet ni vad som händer då? Då blir jag en tiger. Och kommer att slåss (verbalt) i 180. Då kommer jag liera mig med läraren och kalla till föräldramöte för tjejerna i klassen. Lägga korten på bordet. Och hjälper inte det.... så finns det alltid andra alternativ!

5 kommentarer:

Bambi sa...

Vilken otroligt korkad lösning! Säger mycket om människan...
Håller tummarna för att det trappas ner istället för upp.

Anonym sa...

Snacka om strutsbeteende. Jag tycker synd om dottern som förmodligen kommer att hantera konflikter på samma sätt som modern när hon växer upp.
Tänk vad viktigt det är att våga ta tjuren vid hornen och reda ut saker som händer.

Batbut sa...

Bambi, korkad är förnamnet! Funderar på att göra en woododocka av mammman....
Inna, typ struts! Och dottern är en riktig liten apa. Jag brukar gilla barn, har även försökt att gilla den här tjejen men tror att hon är ganska "förstörd" redan nu. Båda föräldrarna har fostrat henne i tron att solen kretsar kring henne....

Anonym sa...

Säger elakt att denna struts kommer en dag att vakna upp och inse läget då går hon ner för räkning vilket är en riktigt trevlig tanke..(känner på hornen i pannan,) Deras perfekta avkommor brukar ställa till riktiga eländen så småningom de växer ju upp..gläd dig...Har varit med om det själv grannens jänta frk Perfekt kom hem med magen i vädret i klass 8, heheh skadeglädje,

Batbut sa...

Filifjonkan, förmodligen lär ngt liknande hända här... Den lilla damen gör inte läxorna ens... för det behöver hon inte bry sitt söta huvud med..