måndag, april 23, 2007

Barn är mjuka....

och bilar hårda. Jäkligt hårda! Och en del människor ska definitivt inte sitta bakom ratten.....

På väg upp ur garaget med små troll, med spring i benen. Liten backe upp innan vi är ute genom sista dörren. Bilar som ska in och bilar som ska ut. Vi står still på den lilla "trottoaren" och väntar. Av någon mystiskt anledning får jag en bad feeling och drar mellantrollet tillbaka. I sista sekunden!

Pang! En av bilarna på väg ut fick backa för att ge plats. Och han backar utan att titta i backspegeln. Smäller rakt in i cementpelaren där mellantrollet stod 10 sekunder tidigare......

Hade hon stått kvar hade det nog slutat ganska så illa. Gubben vevar ned fönstret och tittar på mig med vild blick, frågar "blev det något märke på bilen?"

Gissa vad jag svarade!

12 kommentarer:

Unknown sa...

Jag hoppas att föraren fick det hett om och i öronen. Som sagt, vissa bör inte ha körkort, bil eller ens sitta bakom ratten. Kanske därför som jag inte skaffat mig någon ännu... vem vet, hoppas att det inte är därför i alla fall :)

... sa...

Tack Gode Gud för att du lydde din inre varningsklocka! Hoppas att han blödde om öronen när han for därifrån!

deeped sa...

Jag gissar:
"Nej, inte av krocken men nu!" och sen gick du lös på (säg att det var en merca) bilen med dina Dr Marteens och en fett stor nyckelknippa.

Anonym sa...

Tur för mellantrollet, att hon har en sån mamma.

PGW sa...

"Ja nu har du ett stort märke av battisknytnäve". Och sedan hoppas jag att du övade en stund på kast med liten fabror.

The Female Dinousaur sa...

Ibland är det bra att vara lite synsk. Och i trafiken ska man definitivt inte vara när man är stressad. Hoppas den där cementpelaren gjorde ett ordentligt avtryck.

Ankan sa...

Herregud, har varit med om något liknande. Fick tag i ungen i sista sekunder. Man blir alldeles skakis.
Jag vill inte förlora min tro på mänskligheten, gubben var väl chockad han med och utförde en så kallad "Felprestation". Han såg helt enkelt inte faran med barnet. För då hade han ju inte backat alls. Vad jobbigt förstående jag är. Det hade jag förstås inte varit då och där. Bara här och nu.

Mette sa...

Åh herregud vilka idioter det finns ...

Batbut sa...

BC, om blickar kunde döda...så var han ganska iskall nu
Kimmi, visst är det mysko när de där klockorna ringer..
Mette, den siste idioten är tyvärr inte född än...
ANkan, förmodligen var det så. När jag är en snäll människa håller jag med DIg..*s*
Deep/Ed, vad tror Du om mig? High heels möjligen... med skarp klack!
Desire, jag ska fråga henne när hon blir äldre om hon håller med *s*
PGW, kast med liten farbror? Det ska jag absolut börja med! OCh kanske köpa en såndäringa ring à la Fantomen... eller två. En med mitt goda märke och en med det onda...
Biggis, tyvärr inget större märke för bilen var utrustad med såndäringa "gummi"fälg... men den lille farbror fick förmodligen skador i själen. Han såg lite shaky ut

mossfolk sa...

Usch, vilken tur att du var där och fick för dig att dra tillbaka henne!

Bloggblad sa...

En sån där upplevelse som det tar ett tag att hämta sig från... Änglavakt vill förstås jag kalla intuitionen...

Tankevågor sa...

Usch jag ryser när jag tänker på hur det kunde ha gått....