söndag, april 29, 2007

Oväntat besök....

Igår var jag ledig. Helt, totalt ledig. Inget jobb (bara ett litet, litet) och inga andra troll hemma än undertecknad. Vid 11 snåret for resten av trollen ut i trollskogen, själv skulle jag fixa det lilla, lilla jobbet och sedan bara softa. En promenad ut på stan, kanske förnya garderoben lite - framförallt skulle jag ha en planlös dag. Bara glida med liksom.

Och vad händer då? Jo då, jag får oväntat besök! Den gode vännen som lyst med sin frånvaro knackar på dörren och där står Luther! Så det lilla, lilla jobbet följdes av fler. Blev klar på sena kvällen och då fick jag den geniala idéen att rensa garderoben. Med facit i hand kan jag råda er att motverka sådana idéer om de dyker upp, iaf på sena kvällen. Och om jag någonsin säger att jag behöver fler jeans har ni mitt tillstånd att högt & ljudligt skrika "DU LJUGER"! Jag tror nog att 12 par jeans kan räknas som många... eller?

Sedan tömte jag tvättkorgen, på det traditionella sättet vilket innebär att jag de facto tvättade tvätten. Efter en fundering på om jag skulle fortsätta med klädkammaren så sinnade jag mig, iförd träningsoverall tog jag mig till mataffären där diverse onyttigheter införskaffades och avslutade med ett besök hos videouthyraren. Det är lite lyx att bo i centrala stan som tillåter sådana spontana infall efter klockan 21.

Kvällen avslutades skönt med att jag alldeles själv fick bestämma såväl film som att äta i soffan med fötterna på bordet. Det var så otroligt najs att det bidde hela två filmer. Och det i sin tur resulterade att jag kom inte i säng förrän långt efter Askungen..... Men what the heck - sovmorgon! Frukost i sängen. Och nu känner jag mig några kilo lugnare. Redo för en helg med vilda Troll.

Off I go!

2 kommentarer:

PGW sa...

Låter som en helt fantastisk dag! :-)

Humlan sa...

Så, skönt avstressad kan du nu vila ut(?) i trollskogen..
Om du gör det med målarpensel i hand... TUGGA INTE PÅ MÅLARFÄRGEN!!! (Jag kommer nog aldrig att glömma det! ;D)

Ha en skön fortsättning på helgen!