fredag, april 27, 2007

Strategiskt mellantroll

Trollmor: Var är mitt nya shampoo?????
Mellantrollet: Det står i skåpet
Trollmor: Men varför står det där?
Mellantrollet: Kommer Du ihåg när jag tog allt Ditt dyra shampoo för jag tyckte det luktade gott?

Trollmor: Ja gumman, det kommer jag verkligen ihåg!
Mellantrollet: Och Du sa att jag aldrig skulle göra det igen.....
Trollmor: Ja, det vet jag.
Mellantrollet: Men Du vet att när jag kommer på något så har jag svårt att komma ihåg vad jag får och inte får....
Trollmor: Ja, det vet jag.
Mellantrollet: Så då tänkte jag gömma dom från mig så att jag inte blir frestad.
Trollmor: Det var klokt tänkt
Mellantrollet: Och då vet ju Du att om, jag säger bara om, jag tar det iaf så är det för att jag inte lyckades lura mig själv!
Trollmor: Ja...
Mellantrollet: Och då vet Du ju iaf att jag är smart som inte blev lurad. Och det är ju bra, eller hur?

2 kommentarer:

Humlan sa...

Försök och snacka bort den lilla damen, om du kan!!! ;D

PGW sa...

Jag tycker jag är rätt normalsmart, men mellantrollet skulle kunna finta bort mig hela tiden har jag en känsla av!!! :-)