tisdag, april 03, 2007

Grön (miljövänlig?) utmaning:

En skön grön dam är nyfiken. Eller uttråkad. Men vem är väl jag att ifrågasätta hennes motiv? Jag gör som hon ber:

1. Varför äger du en röd handväska/äger du inte en röd handväska? Äger en. I skinn. Som var otroligt billig på rea. Och införskaffades när jag fick bryt på att allt i min garderob var svart, svart och återigen svart. Dock är den sällan använd....
2. Vad hette din första dator, både namnet som stod på kartongen och namnet som den gick under till vardags. Min första privata hette Compaq och gick under det fantasilösa namnet Burken. Min första jobbmässiga fick jag i slutet av 70 talet... (så gammal är jag), och det var en Digital Equipment burk. Smeknamn var "Åbäket"
3. Vad skulle du köra för bil om du fick välja modell helt fritt utan tanke på pengar eller miljö eller andra besvärliga faktorer? En Porsche Carrera eller en Ferrari Testa Rossa, vilken jag sutti i. Fick köra hela 10 meter.... sedan fick fabrikschefen frispel och började yla. Inte ens min då blonda sköna uppenbarelse kunder flirta till mig någon längre sträcka... Observera att jag då körde på en matta! Utomhus
4. Var ska den blekgröna kvinnan hitta en sommarklänning och vilken modell är den? Du som är kreativ ska nog skapa Dig en egen. För att hitta en prins så rekommenderar jag en modell i folie, transparant sådan. Och tror att ett ålskinnsfodral vore läckert.
5. Vad är det märkligaste dubbelnamn du har träffat på? Sill Britt

4 kommentarer:

Anonym sa...

Den sista... Anne-Maj är konstigaste jag träffat på *s*

Smarta Sara sa...

SillBritt! Underbart!

Morgondimma sa...

Sill-Britt?? På allvar?

Batbut sa...

Anne-Maj är det konstigaste jag träffat... för att hon har en sådan energi, glädje, upptäckarlusta, ork, klokhet etc att hon är förmodligen inte på riktigt *s*
Sill Britt är ... inte vackert *s*
Morgondimma, not really...