söndag, april 22, 2007

The End

En lång och intensiv helg börjat närma sig sitt slut. Och jag sitter här redo för att en tidig kväll, utan att fastna framför något tv-program jag inte vill se eller ännu en dust å Links vägnar. Nej, karaktär anbefalles - nu gäller tandborstning och sedan skönthetssömn. Månne några kapitel ur en bok som iofs är väldigt vackert skriven, men ändock ett sömnmedel.

Att fylla åtta år är stort, iaf om man får tro Mellantrollet. För som hon sa "Mamma, när man är sju är man ju fortfarande liksom lite kvar på dags, för då är ju skolan ganska ny. Men när man fyller åtta så är man ju nästan tonåring. Inte riktigt, men nästan. Eller ganska nära iaf. Eller hur?"

Som alltid är det en viss oro med kalas, även om vi håller "hemmakalaset på ett minimum". Nu har vi en ganska liten släkt, men det blir ändock närmare 20 personer. Och mycket intryck, många människor att hålla reda på och stor riskt för turbulens för Mellantrollet. Men det har gått bra, och alla var lyckliga över att se den tjej som börjat spira inom henne. Ett leende på läpparna och stora famnen för alla & envar. Något som det var länge sedan vi sett.

Däremot hade Lilltrollet vissa problem med att inte vara i centrum för uppmärksamheten. Hon försökte på alla de sätt "stjäla showen" och det blev en del skarpa reprimander. Det är klart tydligt att jag har närt en liten primadonna vid min barm *s*.

Presenterna blev uppskattade och maten likaså, Trollmor slog på stort och fixade hemlagat. Vad sägs om följande; limemarinerade kycklingfiléer på spett serverade med kall chilipastasallad och lime creme fraiche?

Nu är det ett halvår kvar till nästa..... så jag hinner nog vila upp mig!

Och med dessa ord är dagens sändning från Trollskogen avslutad. Vi bjuder er alla en god natt och på återseende!

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Det påminner mig genast om när min 30-åring började andra klass. Jag skickade iväg en liten pluttig förstaklassare... och några timmar senare kom en NÄSTAN VUXEN andraklassare hem... ojojoj, vad det påverkade att se de nya små ettagluttarna.

Humlan sa...

Summasumarum en bra helg, en händelserik helg och en helg som gör att Trollmor behöver återgå till arbetet för att få vila upp sig...

Ankan sa...

Vad bra att det blev en lyckad helg. Håller med humlan, nu får du vila upp dig :-) på jobbet. Fast egentligen är det väl när man "parkerar" barnen på skola/dagis som viloeffekten kommer. Några timmars sluppet ansvar.
Kram

Batbut sa...

Bloggis, ibland blir de vuxna fort
Humlan, exakt - nu vilar jag på jobbet *s*
Ankan, visst är det så. Ibland önskar jag mig tokig efter en mormor - att få vara barnfri en helg utan måsten... även om jag älskar de små liven