lördag, april 21, 2007

Mean machine....

Kalasdags. Och som framgår av tidigare inlägg nästan hoppades jag på någon dum kommentar, för att kunna få dräpa av. Men det kom ingen. Tvärsom var de två föräldraparen så försynta, tassade nästan på tå. Inte insmickrande, utan snarare som om de väntade på bomben som skulle slå ned. Vad som än skulle göras efterfrågades ömjukt min åsikt. Och vad jag än sa höll de med. De påminde mig om små barn som visste att de gjort fel och nu skulle blidka mamma med att vara extra snälla. Snacka om patetiska.

Det skönaste av allt var att jag bara var cool. Och ganska ointresserad. Kamraterna kom och alla tog det naturligt att mellantrollet var där. Efter tårta och presenter satte lekarna igång, men då hade Mellantrollet fått nog. Deklarerade att nu var kalaset över för hennes del så vi tackade för oss och gick. Kändes klart bra! Ett litet mindre utbrott kom från mellantrollet, tydligen var det något som en av medkalasdamerna viskade i hennes öra. Exakt vad har jag inte fått reda på ännu. Samma dam hade igår informerat Mellantrollet om att de kompisar som inte kom hade sagt nej pga att de inte tyckte om Mellantrollet. Snacka om elak lite apa. Men shit the same, nu är det över. Detta kapitlet är avslutat. Här vankas nya friska sidor att fylla med positiva intryck

5 kommentarer:

Tankevågor sa...

Ok, ni överlevde i alla fall. Vad skönt att det är över! Andas ut nu! Jag har tänkt på er hela dagen.

Humlan sa...

Ja, skönt att det är gjort och att det inte blev obehagligt för Mellantrollet.

Ankan sa...

Barn kan vara grymma. De lär sig av oss vuxna *ler snett*

Bambi sa...

Skönt att det är över! Nästa födelsdag blir med nya vänner, riktiga vänner!

Batbut sa...

Barn kan vara grymma, absolut. MEn nu är detta förhoppningsvis ett avslutat kapitel