söndag, april 15, 2007

Pang!

Trollfamiljen ute på söndagspromenad. Sikte mot parken, tvärs över parken. Liten lugn bakgata, ett övergångsställe att passera. Kanonbra för de små trollen att öva på. Så även idag.

Titta höger - ingen bil.
Titta vänster - en bil låååångt borta.
De små trollen börjar knata. Bilen gasar, hastigheten way over de lagstadgade 30 kilometrarna. De små trollen springer snabbt tillbaka till trottoarens trygghet. Trollfar blir tokig och far som en blixt ut i gatan, vilket tvingar bilen till en tvärnit. Trollfar är färdig att smacka näven i rutan, men ber istället föraren veva ned rutan. Den unga kvinnliga bilföraren ser ut som en fågelholk och ser totalt oförstående ut. Då träder Trollmor in, och ytterst pedagogiskt påvisar jag 30 hastigheten OCH övergångsstället OCH de små barnen. Då skakar den unga, blonda (yes, for real!) bilföraren på huvudet och SKRATTAR!

Behöver jag säga att hennes vindruta satt otroligt löst till? Ibland undrar jag om det räcker med körtkort, man kanske skulle införa IQ test också?

10 kommentarer:

PGW sa...

Jag hoppas ni tog bilnumret! Polisanmäl henne!

Morgondimma sa...

Du skulle släppt lös Trollfar!!!!

mossfolk sa...

En del människor är inte bara livsfarliga utan alldeles otroligt pinsamma med. Och ofta undrar jag hur folk tänker...egentligen...

The Female Dinousaur sa...

Men? Varför garvade hon? Var hon full, eller?

Tankevågor sa...

Men vilken typ!!! Du skulle åtminstone låtit Trollfar råka bryta av en vindrutetorkare eller så!! Morr...

Skaka på huvudet och skratta!!?? Att du kunde hålla dig lugn är ju beundransvärt!

Ankan sa...

Fy vad förbannad jag blir när jag läser. Moders-adrenalitet kokar!

Batbut sa...

PGW, så smart var jag inte... tyvärr
Morgondimma, egentligen skulle jag det
Biggis, förmodligen för att hon var totalt puckad!
Ankan, idioter finns det tyvärr gott om
Londongirl, jag var nog mest rädd att det inte skulle sluta med enbart en vindrutetorkare. Att jag höll mig lugn skyller jag på att jag inte är helt kurant än...

... sa...

Gaaaah...jag bli galen på sådana våp!
Hur går det med mellantrollet förresten?

Anonym sa...

Men WTF!!??
Hur är en sån människa funtad?

Synd du inte gick vidare med det.
Men ofta är det väl så. Man kommer på försent vad man skulle gjort...

Batbut sa...

Kimmi, jag var nog nära till att slåss där. Och det går bra, peppar peppar!
Myra, en sån människa fungerar inte alls!