måndag, april 09, 2007

Ur led är tiden!

Härute i Trollskogen hade vi en underbart solig dag igår. Små snödroppar tittade fram och solen värmde skönt där jag satt i stolen inlindad i tjock filt.

Somnade sent med en förhoppning av att våren var på gång och förkylningen på övergående.

Vaknar tidigt. Det känns lite mystiskt. Vet ni varför?

DET SNÖAR! HELA MARKEN ÄR VIT!

Lilltrollet fäller lakoniskt kommentarer; vi kan väl lika gärna fira jul nu så har vi det gjort!

Funderar skarpt på det, för just nu känns våren låååååååååångt borta.

Och så är jag lite deprimerad, jag hittar inte Kinstone stenen så att jag kan komma in i vatttenfallet. Fattar ni hur traumatiskt det är? Legend of Zelda, you drive me nuts!

4 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Oj, stackars krake! Hade mitt minne varit bättre, hade jag kunnat hjälpa dig med stenen. Men det är ju några år sedan vi spelade det här.

Anonym sa...

Och jag har bara spelat första Zeldaspelet som kom så jag är inte till hjälp heller...till tröst kan jag säga att våren VISST är på väg - femdygnsprognosen har lovat 16 plusgrader på fredag iallafall (om man nu törs lita på dem..?) *kram*

Bloggblad sa...

Snö i april är bara normalt. Försvinner oftast lika fort som det kommer. Snöstormar i januari är värre...

Tankevågor sa...

Det är lika eländigt vitt ute här med och gissa om jag är sur över det! Jag som hade tänkt mysa ute på mitt tak i solens sken.

Den där stenen ja....hm...kanske ska fråga en och annan son här om de kommer ihåg var man hittar den. ;-)