fredag, juli 15, 2005

En dag på landet

Den tropiska hettan har för tillfället lämnat oss, vilket iofs har varit skönt men ändå så saknar jag den. De små trollen har haft en aktivitetsnivå som skulle gå en dopad Duracellkanin att bli avundsjuk.

Här har det hunnits med lasering av möbler, grillning, badning, fotbollsmatch, pajbakning, blåbärsplockning, sagoberättning, hårfrisering, gräsklippning, blomplockning osv osv. Är det här verkligen det som är semester? Längtar nästan efter att jobba så att jag får ta det lite lugnt *s*.

För er som väntar på kapitel 12 ber jag ödmjukast om ursäkt, vi har haft kompisar på middag och vi fastnade i gamla minnen. Just så där eländigt trist och patetisk som jag tyckte att mina föräldrar var, inser jag att jag själv blivit... "kommer Du ihåg bla bla bla" och så tror man att det var några år sedan det hände. Räknar tyst i huvudet och inser att det var 25 år sedan!

Vad tusan har jag gjort sedan dess? Det var ju igår jag dansade till Tainted Love med Soft Cell, inte ett kvarts sekel sedan. Hallå, "ett kvarts sekel", hur lät inte det? Jag är en tonåring fast i en medelålders kvinnas kropp... släppt ut mig!

7 kommentarer:

Ilva sa...

Instammer in ditt rop pa hjalp!! Vilken konflikt det ar mellan det inre och det yttre...

Batbut sa...

skönt att vi är flera iaf...*s*

Vi på Kantarellen sa...

Va! Är blåbären mogna?

Batbut sa...

iaf detta blåbär *s* (och de i skogen med)

Batbut sa...

iaf detta blåbär *s* (och de i skogen med)

Bloggblad sa...

När mina föräldrar pratade minnen... "för 15 år sen..." osv, då lyssnade jag inte, då fanns ju inte Världen ens.

Och nu... jag känner mig inte alltid gammal, men när jag nu med lätthet kan säga att det var 30-35 år sen...och jag var vuxen redan då. DÅ känner jag mig vrålgammal. För det var ju NYSS!
Man måste ha hängt med ett tag för att förstå att tidsbegreppet ändras fortare ju äldre man blir.

The Female Dinousaur sa...

Det är vidrigt när man inser hur fort tiden snurrar iväg... Stopp, stopp stanna! :-)