söndag, juli 31, 2005

Jag vann! och mer ovidkommande information

Eller hur man nu ska uttrycka det. Jag deserterade och lät myggen hitta några andra stackare att terrorisera. Själv fick jag ett sug efter asfalt och åkte in till staden. Jag tror jag är lite kär i vår nya lägenhet. Tänk att kunna sätta sig i ett rum och få vara ifred! Att kunna använda toaletten utan att tre troll måste dit samtidigt. Lyx som jag uppskattar i allra högsta grad.

Lägger man sedan till sjuttioelva kanaler på TVn, mysfåtöljen och en knökfull kyl så har man det riktigt bra. Gäller bara att ha tunnelseende så jag missar de ouppackade kartongerna. Får heller inte göra om misstaget att öppna klädkammaren, för där har någon smart djävul ställt in alla "bra att ha" grejorna i väntan på deras rätta plats. Precis som om de skulle komma till insikt och själva placera ut sig där de ska vara.

En sak jag inte riktigt förstår med män är deras fobi mot att kasta saker. Allt är "bra att ha" grejor, eller så påminns de om någon patetisk innebandymatch de spelade förra seklet och därför får man inte kasta den totalt onyttiga prylen. Och varför måste man ha trettiotre triljoner förlängningssladdar? Och 5 sorters borrmaskiner, som alla ska stå i sovrummet? Är det om Timelltarmen vaknar mitt i natten och man bara MÅSTE borra lite hål?

Gamla scorekort från forntidens golfrundor, kan någon förklara nyttan med dem? Kanske samma nytta som man har av manualer till sedan länge kasserade maskiner, d v s "bra att ha" prylar.

Med tanke på hur jag gnäller får jag väl vara glad så länge jag platsar in i kategorin "bra att ha"!

20 kommentarer:

Anonym sa...

En rätt nytillkommen läsare är jag =) Men en återkommande. Tack vare Aftonbladets 'dagens bloggare' hamnade jag på mamselamsens blog och därifrån vidare till din *ler* Så kan det gå =D

Måste bara säga att jag håller med dig till fullo om det där med karlar och prylar. Jag har en likadan här hemma. En som spar på saker som kan vara 'bra att ha kvar'. Tur man själv har slängt sina egna lik i alla fall...
Men sovrummet är i alla fall fritt från borrmaskiner *hihi*

Vi på Kantarellen sa...

Gör som jag! Kasta, släng och kassera när dom inte är hemma. jag lovar... Här har han aldrig saknat något "fösvunnet" =)

Lyckliga Grodan sa...

Numera får jag kasta saker när storgrodan är hemma, men det fanns en tid då kastande av ägodelar skapade mörka moln på vår gemensamma himmel. Tyvärr har han upplåtit sina sparargener multiplicerat med tio till minsta grodan. Hon grät floder länge för att vi kastade omslagspapperet ochkartongerna till hennes julklappar för några år sedan. Där får jag smygkasta kan jag lova, och då märker hon ingenting.
strange!

Batbut sa...

välkommen Tess, kul att Du hittat hit och att Du kommer tbx. Jag tar det som en komplimang.
Mamse och Grodan; jag gör som så - serverar en stor whisky, förför karln och sedan förhandlar jag *s*. Om jag bara kastar tar det hus i helsicke... fast ibland råkar saker försvinna eller gå sönder, så tokigt det kan bli *s*

Lyckliga Grodan sa...

ja tänk vad tokigt det kan bli... det där whiskeytricket kanske man kan använda när man vill något annat också, eller??..

Anonym sa...

Jo, jag skulle gärna slänga lite när han inte är hemma. Men jag har mina misstankar om att han har stenkoll på vartenda papper... *s* Fast nu har jag fått honom att rensa upp på hans värsta samlingspunkt, för min ena syster och min mor kommer på besök i veckan. Får se hur länge efter det kommer hålla *mena*

Bloggblad sa...

Jag kan både versen om: "Kan vara bra att ha..." och "jodå, den använder jag visst!"

Men jag går ganska hårt fram med soppåsen - och han har aldrig märkt att det försvunnit nåt.

Ilva sa...

A vad jag blir avis (det ar hundrade gangen i dag jag blir avis, undrar vad ar det ar for fel pa mig idag???)pa dig som kan ga undan o vara ensam...vill vill vill jag med....
I denna familj ar det tyvarr jag som hamstrar men efter att ha flyttat ur mina foraldrars hus for fyra ar sen (5 stora containrar med slangt skrap!!!) sa har jag blivit reformerad och slanger iallafall mer och oftare....

Batbut sa...

Ilva, kasta Dig i bilen och kom hit! Vi åker ut på landet, tar gästhuset och låser in oss. Lagar god italiensk mat och äter oss feta, bloggar hysteriskt och vilar upp oss. Alla andra madamer är självklart välkomna!

Lyckliga Grodan sa...

jag kommer om jag får vin till maten; ja efter och före går också bra.

Batbut sa...

Du kan få vin före, efter och under maten *s*

Ilva sa...

jo du det skulle jag garna gora, pa sondag sa kommer vi ju upp men min sloe bror har latit bli att gora en massa saker som ror mina foraldrar sa det ar bara att satta igang o vara som en nazist som vanligt! O sen blir de sura for att man bestammer for mycket, men om ingen gor det sa maste ju jag...suck o pest. Men nar jag kommer upp efter jul sa far vi fan imej arrangera nagot!!

Ilva sa...

o da kommer jag ju ensam. hoppas jag!

Batbut sa...

ilva, Bokat! Ända är att vi får dricka mer vin så vi håller värmen!

Ilva sa...

o det ar vi ju saaa nodbedda att gora...o sa maste vi halla ciggarna glodande sa att vi har nagot att varma fingrarna vid...

Theron o familj sa...

Här har ni en till som väldigt gärna kommer till gästhuset!! Äta sig fet var kanske inte riktigt vad jag tänkt mig just nu, men what the heck! Man är väl inte sämre än man kan ändra sig! ;)

The Female Dinousaur sa...

Gästhus here I come! :-)
Jag undrar om jag egentligen skulle vara född karl, eftersom jag är typen som inte kan slänga saker, "dom kan ju vara bra att ha..."...

Batbut sa...

Om jag räknar rätt så kan vi få ihop 14 sängplatser så det lär väl täcka? Och ute i skogen är det så vi kan båda stava, röka och dricka vin en masse!

The Female Dinousaur sa...

Jag kan tälta, om vi blir för många. Och feströka kan jag också!

Batbut sa...

Biggis, jag tycker vi låter alkoholhalten avgöra vilka som sover i säng och vilka vi slänger en duk över ute på gräsmattan *S*