måndag, juli 25, 2005

Snacka om ego!

Hamnade på bloggen av en ren slump, gluttade lite på Fru Skugges blogg där hon hyllade ett gäng bloggisar och när jag läste bl a mamselamsen så gick jag igång! Raskt en egen blogg och så fick den sedan ett eget liv.

Hade en plan att vara sådär lättsam och spirituell, bara sprida glada skratt omkring mig. Istället svänger jag vilt mellan kärlek, nattsvart och allmänt blahablaha.

Upptäckte att jag egentligen skrev mest för min egen skull, skönt att tömma huvudet. Men så började det komma lite kommentarer och jag blev peppad. Skönt med bekräftelse!

Men så dök diskussionen om besöksräknare upp, och jag hakade på. Installerade en och loggade in i spänd förväntan. Hur många läser mig egentligen?

Kolsvart.... typ noll! Och jag som trodde jag skrev för min egen skull - pyttsan! Bekräftelse upptäcker jag att det handlar om, iaf i mitt fall.

Får nog sova lite på saken och ta nya tag, för jag gillar ju att blogga. Måste bara komma över bedrövelsen först *s*


ps: hyser ett litet svagt hopp om att jag gjort fel i installationen....

15 kommentarer:

Ilva sa...

men sjalvklart har nat gatt fel nar du installerade den, jag gar ju in nagra ggr om dagen o kikar efter hur du mar!! Gor om installationen, du kanske satte den pa fel stalle, vilken har du? Raknare alltsa!

Batbut sa...

puh..tack! Bekräftelse! Skönt *asg*. Körde den Du rekommenderade: susnet eller ngt sådant, och satte den strax efter inledningen i temp.köret. Men jag är inget direkt snille, iaf inte på data *s*

Ilva sa...

Lagg registrerinskoden ALLRA hogst upp pa template rollen, innan det star nat skrivet! Min ar dar och det funkar sa bra sa bra. Nu maste du rapportera har om det funkar annars sa kommer jag ju inte att kunna sova inatt!

Batbut sa...

gör ett nytt försök. Thk you! Och om Du är lässugen finns kap 17 nu.
Rapport kommer!

Batbut sa...

men vad hände nu? Blev megastor text, så jag kan lägga ifrån mig förstoringsglaset...*s*

Ilva sa...

naa, har ser allt normalt ut! Normalissimo!

Vi på Kantarellen sa...

Jag började också med att bara skriva för mig själv... men ack vad det har spårat ur. =D

Ilva sa...

Batbut! Ser du nagra besokare..?????

The Female Dinousaur sa...

Jag är ju här! Vareviga dag!

Lyckliga Grodan sa...

Jag satte min längst ner på templaten och det funkade (fast jag fick hjälp av storgrodan, man kan inte vara bra på allting) Jag är här varje dag också.

The Female Dinousaur sa...

Titta, nu är jag här igen! ;-)

Bloggblad sa...

Jag har också min nånstans långt ner, mellan "head" och "body" eller vad det stod. Men här ser jag ingen räknare?

Däremot har allt i vänsterspalten halkat väldigt långt ner. Att det är större text tycker jag bara är bra.

Även jag tänkte blogga bara för mig själv och ett par kompisar som läser allt jag skriver. Men det är ju dökul med okända som läser och kommenterar. 120 om dagen i snitt...(fast alla svarar inte). Om det inte är ni 10 som svarar som går in 10 ggr var förstås...

Det finns bloggar jag varit inne på som inte har en enda kommentar till nånting. Förmodligen för att de skriver på ett sätt så man bara säger: jaså. Enklare att svara där det finns en positiv ton och lite provokation. Lagom mycket alltså. Men finge jag 0 kommentarer många dar i rad - då skulle jag nog lägga av.

Batbut sa...

Ilva, ngt knas är det på räknaren (eller mig), för enl. den har jag haft 3 besökare idag... och det stämmer ju inte. Iaf inte om jag räknar kommentarerna.. mysko

Ilva sa...

Prova en annan raknare da! Jag har nu TVA raknare, har lagt till den som Mamselamsen tipsade om (se nan av hennes kommentarsidor) o vet du vad, det blir fler besokare med den! Bra va men det tar lite tid att fatta hur den raknar men idag har jag antligen forstatt! tror jag!

anna sa...

jag gr in lite då och då ju....men det är livsfarligt att skaffa röknare, men isst är man nyfiken ;)