onsdag, juli 27, 2005

Hurra vad jag är bra!

Ibland känner jag mig som en riktigt klok person, mogen och ansvarstagande. Gör massor med prylar som ger mig vuxenpoäng. Och så out of the blue kommer den lilla hondjävulen fram och stökar till det, ramlar raskt ned på vuxenskalan och stortrollet tittar förundrande på mig. Är det 2 eller 3 döttrar han har?

Fast det är ju det som är charmen med mig, tycker iaf jag. Ville han ha ett lugnt och stillsamt liv skulle han väl inte gift sig med mig? Här är det berg och dalbana, upp och ned i ett jäkla tempo men alltid med ett pirr i magen. Vet inte om han riktigt håller med mig, men han har å andra sidan ingen talan här - detta är min blogg! Tycker han annorlunda får han skaffa en egen blogg, så det så!

Tänk så skönt att få höja sig själv till skyarna utan att någon protesterar *s*, kommer för många neggo kommentarer kan jag ju alltid deleta (det har jag lärt mig trots mina totala missar med räknare och gästbok).

Kände bara för att berömma mig själv lite innan sängdags, tänkt vilket bra självförtroende man kan få av några glas av shiraz kvalitet *s*.


Typiskt, fel direkt. Stortrollet har 3 döttrar, utan att räkna in mig. Glömde bort min extra dotter... så det ska vara 3-4 döttrar såklart! Tur att han inte hittat min blogg (vad jag vet iaf)

10 kommentarer:

The Female Dinousaur sa...

Jag höjer dig också till skyarna - me like! Hur vore livet utan lite berg-och-dalbana, förresten?!

Batbut sa...

Tackar och bugar Me like u2. Berg och dalbana är kul! Är Du vaken så här dags? Gick det bra på SöS sedan?

Ilva sa...

Jo det gick bra sag jag nyss pa Biggis blogg, usch det vacker minnen till liv i mig som jag ar saaa bra att trycka ner nar jag sitter har i Italien.
Jo ni har allt gjort det latt for er, med en matblogg sa ar man ju tvungen att producera recept och inte vara FOR personlig for da kanske folk tappar aptiten...men jag far ju snalla kommentarer forstas! Tack Batbut for ditt intrang i natt!

maruschka sa...

...man borde höja sig själv till skyarna oftare!
Sitter på fjärde våningen, ska gå ut på taket men en god kopp kaffe och höja mig lite...*s*

Tack vare att jag beklagade mig lite hos dig igår ang. antalet besökare så slog sig mamselamsen och bloggblad helt sonika ner på min blogg och diskuterade typ väder och vind...*ler*
Men det var kul!

Vi på Kantarellen sa...

Jag tycker det är skitkul med bloggeriet. Man kan ju ljuga hur mycket som helst. För jag är egentligen bara en finnig 14-årig pojke som bara gillar min skate-board och i lönndom lyssnar på Lasse Berghagen.

maruschka sa...

mamse: en 14-årig pojke använder inte ordet "löndom"...*s*

Batbut sa...

ni är gaaaalna *S*, men skönt galna och sånt gillar jag. Uppe sent och uppe tidigt, sömn hinns inte riktigt med. Inatt fick jag hela 4 timmar och det gör underverk (not) med livsglädjen runt ögonen

Vi på Kantarellen sa...

maruschka! Yoyoyo... Wassup, baby? *kör lite brakedance på golvet*

Övertygande nu då?

Lyckliga Grodan sa...

Hu så tråkigt att läsa något av någon som vill förmedla budskap av den ena eller andra sorten. De bloggarna hoppar jag konsekvent ett stort grodhopp över.
Leve alla fri-bloggare som inte har något foträtt matnyttigt syfte med sitt skrivande. och ingen kan som sagt kontrollera sanningshalten i fablernas värld.
Hurra Hurra Hurra

Bloggblad sa...

Mamselamsengossen! Tänk att det skiljer 67 år mellan oss - det kunde man inte anat.
/Kram från mansgrisen, panscho sen länge